Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er hidsig på Krak

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag modtaget en mail fra Krak/Eniro hvor de skriver at de ikke vil annullere den faktura de har sendt til mig. Det er også fint, men det der gør mig sur, er at jeg aldrig har bedt om at få tilsendt en faktura. Deres begrundelse for at fastholde aftalen er at jeg har snakket med en af deres telefonsælgere d. 11. juli, men helt op til d. 28 stillede jeg stadig spørgsmål til hvor mange klik de forskellige søgeord havde om måneden osv. Jeg har muligvis sagt ja til at få tilsendt et tilbud men har aldrig sagt ja til at indgå en bindende aftale eller modtage en faktura.

Det er af rent princip nu, før i dag ville jeg have annulleret fakturaen og så evt. indgå en aftale med dem, når moms og andre kedelige regninger var betalt men det her kan jeg simpelthen ikke arbejde med. Jeg går selv rigtig meget op i at mine kunder skal være tilfredse, så jeg får det helt dårligt når jeg ser firmaer behandle deres kunder sådan her.

Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få dem til at stoppe?

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget øv, jeg ville bede dem om at fremsende dokumentation på at du har godkendt en aftale med dem. 

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Er det korret forstået at du aldrig har sagt "ja" til en aftale over telefonen, eller på skrift?

Hvis det er tilfældet, er der ikke noget grundlag for deres faktura, og du skal skrive en e-mail til dem hvor-i du oplyser at du gør "indsigelse" imod deres tilsendte faktura. 

i hver eneste samtale/korrespondance herefter, gør du opmærksom på at du har gjort/gør indsigelse imod deres faktura.

Ender sagen i retten, tager du dine udskrifter med, sådan at du kan bevise at du ikke mener at fakturaen er berettiget, og at du ikke har sagt ja, eller underskrevet en aftale.

Hvis du derimod har underskrevet en aftale, eller sagt "ja" og de har det på bånd.... Så kan deres faktura meget vel være berettiget.

Mvh

En der har prøvet det.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, jeg har desværre ikke telefon samtalen, men mener at jeg kun har sagt ja til at modtage et tilbud og til at blive kontaktet af dem og ikke til at indgå en aftale eller modtage en faktura.
Jeg venter på svar fra dem, det tager normalt en uge...

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel faktisk såre enkelt....

1. Du SKAL gøre indsigelse mod den modtagne faktura

2. Herefter er det op til dem at bevise deres påstand

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, tak :)

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd, sagen er nu lukket og jeg skulle gerne modtage en kreditering.

Det var dog tæt på at gå galt, kl 7 i morges sendte de mig en mail om at undersøgt sagen og at jeg IKKE kunne fortryde købet, de fandt så senere ud af at jeg havde givet dem en meget dårlig Trustpilot anmeldelse og så kunne jeg godt få den krediteret alligevel.

Hvis nogle står i samme situation, så bare spørg efter Katja fra kundeservice, hun er vidst den eneste derinde der ved hvad kundeservice handler om :)

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter L Jensen:

Hej Patrick,

Er det korret forstået at du aldrig har sagt "ja" til en aftale over telefonen, eller på skrift?

Hvis det er tilfældet, er der ikke noget grundlag for deres faktura, og du skal skrive en e-mail til dem hvor-i du oplyser at du gør "indsigelse" imod deres tilsendte faktura. 

i hver eneste samtale/korrespondance herefter, gør du opmærksom på at du har gjort/gør indsigelse imod deres faktura.

Ender sagen i retten, tager du dine udskrifter med, sådan at du kan bevise at du ikke mener at fakturaen er berettiget, og at du ikke har sagt ja, eller underskrevet en aftale.

Hvis du derimod har underskrevet en aftale, eller sagt "ja" og de har det på bånd.... Så kan deres faktura meget vel være berettiget.

Mvh

En der har prøvet det.

Det er da vidst ikke lovligt at bruge en optaget telefon samtale hvis ikke der er gjort opmærksom på at samtale bliver optaget. og det tror jeg heller ikke holder i retten hvis det kom så langt.

Men en skriftlig aftale derimod er bindende.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De har optaget mig, for da jeg først fik fat i en af dem fra "reklamations afdelingen" sagde hun, at hun lige havde lyttet til min samtale mellem mig og sælgeren...

Jeg menes dog ikke at have sagt ja til at blive optaget, men tror det lidt var det der hjalp mig, da de sagde at det lød som om vi snakkede forbi hinanden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er ikke forbudt at optage telefonsamtaler når man selv er den ene part faktisk (bare google løs f.eks. her http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-352.htm ) Det man ikke må er at afspille dem for 3. mand uden der er tale om f.eks. retten i forbindelse med bevis. Mange telefonsalg foregår med at der optages og det er ikke krav det oplyses til den der bliver optaget i Danmark 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)