Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra enkeltmands til aps

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Man skal vel stadigt stifte med kontant først - Når du skriver det skal fremgå af stiftelsesdokument - så er det vel ikke, at man kan bede advokat bekræfte de 50.000 kr i form af rystepudseren og lidt andet man selv har vurderet?

I stiftelsesdokumentet skal det anføres hvis der er en aftale om købe aktiver fra stifter efterfølgende. Det vil sige, hvis du på forhånd ved at du vil købe to biler ind skal det angives i stiftelsesdokumentet herunder prisen.

Prisen skal være på markedsvilkår men hvor man kan sige at revisor påtager sig risikoen via sin underskrift på vurderingsberetnignen - så tager stifter selv risikoen her, hvis det viser sig at værdien ikke var korrekt. Men i eksemplet med bilen kunne man så hente prisoverslag hos et par bilforhandlere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

tak Henrik - giver god mening

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man gentager en fejlopfattelse tilpas mange gange, bliver den tilsyneladende virkelighed.

I kommer sgu ikke uden om, at der er tale om overdragelse af en virksomhed i trådstarters eksempel. Det er useriøst at rådgive til omgåelse.

Jeg opfordrer Jer til at læse Selskabslovens afsnit om indskud af andre værdier end kontanter. Det er her vi er, uanset I indskyder kontant og handler butikken over dagen efter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg kan ikke det her godt nok, så jeg spørger som bare for at blive klog og her var det rart hvis du og Henrik - begge to dygtige på området - kunne være enige

Køb af sine egene personlige ting er vi nu fremme ved ikke kræver vurderingsberetning

MEN - køb af aktiverne fra en virksomhed man lukker - kræver det så vurderingsberetning eller ikke?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... Det kan man godt sige John 😄

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså... Ja og Ja.
Jeg vil nu bare ikke kalde det at lukke butikken - men nærmere at videreføre den i et andet regi.

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)