Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra enkeltmands til aps

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik.... Jeg deler ikke din opfattelse, i det omfang, det er en VIRKSOMHED, der overdrages, ligesom jeg ikke ville være så lemfældig med forventningerne til Skat' s opfattelse omkring goodwill. Dermed siger jeg ikke, at den sagtens kan være 0 - men det er en anden sag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu formoder jeg at trådstarter overholder lovgivningen og  da jeg ikke ser noget CVR nr. på hans hjemmeside går jeg ud fra at der pt ikke er tale om en registreringspligtig person. Bemærk at jeg kun er enig med Søren for så vidt der ikke er goodwill.

Der er sågar nogle advokater der vil lægge hovedet på blokken for metoden.

http://www.selskabsadvokaterne.dk/artikler/andet/koeb-og-salg-af-aktiver-fra-selskabets-ejerstifter/

Men der er lidt den store bagedyst i den debat. Det er svært at bage en kage når vi ikke kender ingredienserne.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I dit link omtaler Selskabsadvokaterne overdragelse af enkelte aktiver og ikke hele virksomheder.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Trådstarter nævner til at starte med at der er tale om skifte fra enkeltmandsvieksomhed til ApS, så hvorfor betvivle dette.

Hjemmesiden kan ikke alene danne grund for en vurdering omkring goodwill eller ej.

Iøvrigt står der på hjemmesiden oplyst at virksomheden har eksisteret i 20 år.

At selskabsloven i dag tillader en anden fremgangsmåde ved stiftelse end tidligere, ændrer ikke ved skatten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik - for at blive klogere og summere lidt op:

Det du siger er at man godt må tage aktiver fra sig selv ind ved stiftelse - hvis det er privatejede - og dermed i princip vurdere en rystepudser til 20.000 kr - og advokaten der bekræfter ApS kapitalen skal gøre dette ud fra ens egen vurdering og ikke andet - blot det fremgår af stiftelsesdokumentet at det er private aktiver der er brugt til stiftelsen - korrekt?

MEN hvis det er en bestående virksomhed man skyder ind - en enkeltmandsvirksomhed - er du så også enig i at der skal ske vurdering af revisor som Harboe og Arguins mener?

OG hvis ikke der skal det ved indskydelse af samlede aktiver fra en virksomhed som stiftelseskapital, er vi så også ovre i at der ikke er krav om vurderings rapport fra en godkendt revisor hvis der stiftes via "skattefri" virksomhedsomdannelse - eller kræver det så stadigt vurderingsmand. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
At selskabsloven i dag tillader en anden fremgangsmåde ved stiftelse end tidligere, ændrer ikke ved skatten.

Nej da - opgaven er jo ikke at spare skatten, men at spare revisorens honorar for en vurderingsberetning. 

/Henrik

PS. Der står ikke eksisteret - men erfaring.......  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
I dit link omtaler Selskabsadvokaterne overdragelse af enkelte aktiver og ikke hele virksomheder.

Det er jeg skam opmærksom på. Men det forhindrer ikke i at aktiverne sælges ud fra enkeltmandsvirksomheden til et nyt Aps til priser svarende til markedsvilkår. Måden sikrer stadigvæk at skat får sine penge - det er revisoren som ikke får opgaven (i værste fald) med vurderingsberetningen. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvor skal virksomhedsejer så få et overslag over skatten fra, uden ekstern hjælp.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står af på denne debat. Vi bliver tilsyneladende ikke enige 😄

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Michael Harboe:
I dit link omtaler Selskabsadvokaterne overdragelse af enkelte aktiver og ikke hele virksomheder.

Det er jeg skam opmærksom på. Men det forhindrer ikke i at aktiverne sælges ud fra enkeltmandsvirksomheden til et nyt Aps til priser svarende til markedsvilkår. Måden sikrer stadigvæk at skat får sine penge - det er revisoren som ikke får opgaven (i værste fald) med vurderingsberetningen. 

Men sælger ind - betyder så at man først stifter helt normalt med 50.000 kr og så køber aktiverne til markedspriser af sig selv og der f.eks. f.eks. KAN ha vurderet sin private rystepudser fra Silvan til 20.000 kr - - bare det står i stiftelsesdokumentet at stiftelseskapital derefter består af egne indskudte aktiver?

Man skal vel stadigt stifte med kontant først - Når du skriver det skal fremgå af stiftelsesdokument - så er det vel ikke, at man kan bede advokat bekræfte de 50.000 kr i form af rystepudseren og lidt andet man selv har vurderet?

Skal der så i stiftelsesdokumentet stå, at EFTER stiftelse er kapitalen anvendt til indkøb af egne aktiver eller hvordan skal det fremgå?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)