Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af webshop! - momsregistrering, skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg er en pige på 17, der virkelig brænder for at starte en webshop med salg af tøj, smykker etc.
Jeg går i gymnasiet lige nu, og drømmer hver dag om den webshop! Jeg er meget seriøs omkring det, og
jeg vil høre mht. skat.

Siden jeg starter en enkeltmandsvirksomhed, så regner jeg stærkt med, at jeg selv skal beregne skat af mine salg.
MEN så kommer spørgsmålet, hvornår og hvor? Lad os sige jeg har solgt en masse varer og har beregnet jeg skal give 10.000 kroner
til skat, hvor skal jeg betale dem henne og hvornår skal jeg betale den skat? Er det månedligt eller årligt?

Mht. momsregistrering har jeg heldigvis fundet ud af det, lige nu er det det med skatten.

Håber der er nogle venlige sjæle der kan give et svar :)
På forhånd tak
- Mie Christiansen

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie

Den helt korte variant.

- Du skal ikke betale skat af dine SALG, men af dit overskud (altså SALG - INDKØB - ANDRE OMKOSTNINGER). Du skal formodentlig betale ca 40% af den det. Dog har du et frikort hvor du ikke skal betale skat af de første ca. 30.000/år (som under 18 år). Disse 30.000 inkludere dog også eventuel anden løn du tjerner !!!

- Skattevæsnet kigger på det for hele kalenderåret på en gang. Så reelt kan man betale skatten en gang per år, det skal dog være sket inden 31/12 hvis man ikke skal have et tillæg (mener jeg). Hvis du retter din "forskudsopgørelse" hos skat til at have selvstændig indtægt vil SKAT dog automatisk udregne det som per måned og fremsende indbetalingskort på dette.

Både forskudsopgørelse og frivillig indbetaling af skat inden 31/12 sker via tastselv-privat på www.skat.dk

- - - - 

John (som skriver meget på Amino) har lidt om det her

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html

Bemærk også at han skriver noget om i hvilket omfang man kan oprette virksomhed når man er under 18!

God vind med det.

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie,

Jeg har selv stået i samme situation og fandt ud af at der faktisk er en del hjælp at hente hos SKAT. De tilbyder gratis kurser (som jeg har selv har været på) hvilket har været meget brugbart.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2167511&vId=0

mvh. Filip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie. 

De fleste byer i landet har et erhvervsråd som oftest yder en super service til nye iværksættere

Vi har altid kunne komme ned til vores lokale erhvervsråd i vores lille by og søge gode råd, ofte holder de kurser i bogføring for nystartet og lign.

Så mit råd til dig er at søge din lokale erhvervsråd for mere info om skat og moms.

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kan spørge mig løs på den her mail om alt omkring forretningen og bussiness, så vil du få svar på dem.
Dtex.dka@gmail.com

Med venlig hilsen
Dogan v/ Dtex

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)