Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

brug af visadankort uden dankort aftale

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan modtage VISA og MASTERCARD betalinger med izettle via app eller kortlæser i mobil, og såvidt jeg ved har de nu også lanceret en "terminal".

Har man et mindre behov er deres gebyr beskedent set i forhold til det en indløsningsaftale hos nets/teller koster.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej John: hos os tager vi mod Visa-Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron osv.... vi tager dog ikke imod rene Dankort da vores udbyder S5 ( Valitor ) ikke tilbyder dette, fordi Nets ønsker monopol på dette marked desværre.

Hvis du har en aftale hos eks. S5 og benytter gateway som ePay (er sikker på der findes andre udbyder+gateways) taler ud fra min egen erffering og hvordan vi gør, så funger det sådan at Dankort vis nok starter med 45xx og det er låst til dankort+visa dankort, i vores webshop har vi så tilladt Visadankort men ikke Dankort da vi ikke ønsker at benytte Nets.

Når det er sagt så siges der (har ikke selv set tal) men der siges at ud af alle Dankort der bliver sendt på marked er der vist under 5% der har et rent dankort fordi man ellers ikke vil kunne bruge sit kort på ferien hvis ikke det er et Visa-Dankort med mindre man har andre kort typer.

defor kan du godt modtage Visa-Dankort hvis du ikke har nogen Dankort aftale med Nets men derimod ikke rene Dankort, når det er et Visa dankort vil det blive set i en betalingsgateway som et "Visakort"

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er Tellers virkelighed. Tellers virkelighed stemmer ikke nødvendigvis overenes m. den virkelige virkelighed.

Teller er populært sagt Nets's internationale indløsningsforretning (dvs. dem m. mastercard/visa-licens). De kører på "Nets'" platform som af historiske årsager er filtret godt sammen med dankortet (4571).

Man kan fint have en international indløsningsaftale med Teller uden samtidig at have en Dankort-aftale med Nets. Men det er så korrekt at så afvises visa-dankort (fordi de i deres system betragtes som dankort).

Alle øvrige indløsere af internationale kort har ikke dette problem. Et visa-dankort indløst hos eksempelvis Swedbank betragtes som et visa-kort.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Kan vi ikke godt blive enig om at Nets/Teller ikke ejer Mastercard + Visa og derfor IKKE er en nødvendighed at have en indløsnignsaftale hos Nets for at tage imod disse 2 kort typer + man heller ikke køre over deres platform i forholdt til at vælge en anden udbyder.

eks. læs hvem der ejer Mastercard ( http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard ) og hvem der ejer Visa ( http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Inc. ) fra de 2 kilder må man gå ud fra at det er Nets / Teller der faktsik har en licens fra Master + Visa til at tage imod de andre kort lige som så mange andre udlandske udbyder eks. PayPal / iZettel osv.

Vi køre eks. ikke over Nets/Tellers aftale når vi har en indløsningsaftale hos S5 men der imod via Valitor (http://valitor.com/) at Dankort så har indbygget Visa må betyde at Nets/Teller så har en Visa licens til at kan gøre dette, og at de så har "købt" rettet til eks. 4571 start tallet er så en helt anden sag.

i så fald min viden ikke er korrekt og jeg har misforstået noget tager jeg gerne imod rettelser + kilde angivelser hvor der står Nets/Teller ejer/driver Master+Visa virksomhederen.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg påstår da vist ikke  at Nets/TEller ejer mastercard ?

Teller har _licens_ til at indløse visa og mastercard. Ligesom euroline, valitor, swedbank, nordea, clearhaus, etc. etc. ) har licens.

vh

thomas jensen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er vi helt enig, beklager jeg misforstod dig :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jævnt imponerende misforståelse if I may say so :)

vh

thomas jensen

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
danmark kan et visadankort ikke bruges som visakort - så vil man betale via visa i danmark, skal man ha rent visakort

Ja, prøvede den anden dag. På en kommende webshop jeg arbejder på. At lave en testbetaling med mit dankort/ visa dankort. Og da jeg har betalingsaftaler på dankort og visa kort. Så valgte jeg for sjovt visa kort på shoppen. Men igennem tjek udet fik jeg at vide. At det var et visa dankort. Og jeg derfor skulle tjekke ud via dankort og ikke visa. Og det undrede mig lidt da det jo er et dankort/ visa dankort. Men kom frem til, at det må være fordi det kun virker som et visa når man er i udlandet?

Mvh. Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ja dankort i danmark og visa fra udlandet - men der er danske udbydere (ikke teller) som kører andre indløsere, ofte udland valitor swedbank osv og de ser også visadankort som visa - når man ikke har dankort aftale

Har man dankort aftale er det fint den ser det som dankort da det lavest i gebyr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke, om der er tale om fysisk betaling i butik eller over nettet, men har nogen testet, om PayPal kunne bruges som mellemled? Altså, at man med sit dankort betaler til Paypal og bruger det som Visa? Bare en idé.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)