Hvis du skal handle med DS, så vil du fra starte af blive bedt om at smide mange hundrede tusinde i markedsføringsbidrag, og det et vel også deres måde at sikrer, at du ikke bare giver op på halvvejen, og smider håndklædet. Så jeg tror de er ligeglade, når du bare betaler markedsføringsbidrag for at komme på hylderne.
Hvis du skal handle med DS, så vil du fra starte af blive bedt om at smide mange hundrede tusinde i markedsføringsbidrag
Sludder, der er intet bastant krav om et markedsføringsbidrag. Det er rigtigt at visse virksomheder og produktgrupper bliver bedt om det.
Men vi har handlet med dem i flere år nu, og vi er aldrig blevet stillet overfor sådan et krav.
Vi sælger til dem som en personlig ejet virksomhed - enkeltmandsvirksomhed - og jeg tror faktisk de er hamrende ligeglade med, hvilken selskabsform du er I. De betaler alligevel aldrig forud, og kan som sådan ikke få nogle penge i klemme der.
Men derimod vil de sikkert se bevis, for at du har en produktansvarsforsikring.
Mine erfaringer med et IvS er ikke at folk generelt rynker på næsen af det. Nogle spørger "hvad er det" og så må man jo i gang med at forklare.
Jeg har tegnet det der hedder en professionel ansvarsforsikring ved top danmark på 300.000.- kroner der dækker hvis vi laver fejl. Den giver jeg 2800 for om måneden. Det fortæller jeg kunderne i samme ombæring som jeg præsenterer at firmaet er et IVS. Jeg siger det som det er, at når det er et IVS er der ingen garanti for at vi ligger inde med en kapital i ryggen som hvis vi havde været APS eller bedre endnu A/S. Derfor har vi den forsikring som en sikkerhed for dem. Og det scorer jeg kunder på. Om det kan burges til lige netop dit segment her ved jeg ikke, men det er den måde jeg håndterer det på.
Det er totalt ligegyldigt hvilken selskabsform du har. Hvis du kan tilbyde god avance og har et produkt som sælger (proved business) eller produkt som de ikke allerede har import af så lytter de.