Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtmoms på varer sendt fra Holland til Danmark med DHL

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har fået nogle varer tilsendt fra Holland, og varerne er uden moms, da jeg har oplyst mit danske cvr-nummer til dem. Så langt, så godt.

Der står på min faktura, at leveringen koster 12.34 Euro og det er leveret med DHL.

Skal jeg bogføre det som fragt med moms eller fragt uden moms?

Håber der er nogen som kan svare på det. Har søgt lidt rundt, men finder blot en masse tråde med import fra Kina, men jeg har jo handlet i et andet EU-land.

Mvh. Jon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

om du skal bogføre noget som med moms vil altid fremgå af regningen, for den vil være fra et selskab med dansk momsregistrering og momsen vil fremgå med 25% -

Fra europa er der i princippet samme importmoms angivelse og bogføring som fra uden for EU, bare andre rubrikker og betegnelser og de fleste programmer har konto til varekøb EU - læs evt om importmoms her og se skemaet for import fra EU hvis du vil vide mere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg bruger Dinero til min bogføring. Når jeg indtaster varekøbet så bruger jeg "EU-erhvervelser varer (Rubrik A-varer)" og så finder den selv ud af hvor meget der skal stå som købsmoms til momsregnskabet.

Men fakturaen er jo delt op i varens pris, forsendelsespris og betalingsgebyr. Forsendelsesprisen og betalingsgebyret skal jeg jo bogføre hver for sig, og så bliver jeg i tvivl om jeg skal vælge fragt med moms eller fragt uden moms, når forsendelsen kommer fra Holland. Men nu mens jeg skriver dette, så kan jeg se på fakturaen, at der står Total excl. VAT, 171,82 Euro og transporten er indregnet i denne pris. Så det må jo være fragt uden moms jeg skal vælge? Kan se, at der også er et punkt i Dinero som hedder Fragt EU, men det er vel ikke noget jeg skal bruge i denne forbindelse?

(Var ellers helt sikker på, at jeg havde nærlæst fakturaen inden jeg stillede spørgsmålet herinde)

Mvh. Jon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt kan du bare lægge fragten i varens pris da importmomsen beregnes (skal beregnes) af begge og det er jo det samlede varen har kostet dig hjemtaget.

Andre med import fra EU må god melde ud hvad de gør i Dinero inden du gør noget

Betalingsgebyr ville jeg tage under gebyr uden moms

Hvilke konti ellers i Dinero må dinero svare på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Super og tak for hjælpen John.

Jeg afventer lige og ser om der er andre Dinero-brugere som svarer i tråden :)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:

Er din problemstilling hvordan du deler det op ?

Tror denne vil hjælpe dig :)

Mon dog?

Fragten er ikke momsfri og skal indgå i beregningen af erhvervelsesmomsen. Så det letteste er at følge Johns råd og blot lægge fragtens værdi til varens værdi.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Rasmus Theilsø Madsen:

Er din problemstilling hvordan du deler det op ?

Tror denne vil hjælpe dig :)

Mon dog?

Fragten er ikke momsfri og skal indgå i beregningen af erhvervelsesmomsen. Så det letteste er at følge Johns råd og blot lægge fragtens værdi til varens værdi.

Det var nu med henvisning til gebyret som jeg forstår der er betalt på dankortet :)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, og tak for dit svar.

I første omgang var jeg egentlig i tvivl om hvorvidt jeg skulle betale moms af fragten på varerne som er sendt fra Holland. Selve varerne er jo fritaget for hollandsk moms, men var fragten nu også det.

Men efter at have studeret fakturaen igen, så står der faktisk, at den totale pris, ex betalingsgebyr er momsfrit, så jeg må skulle dele det op således, da jeg vel er nødt til at bogføre varerne og fragten på hver sin linje?

Og med hensyn til betalingsgebyret, hvilken konto skal det bogføres under?

Mvh. Jon

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)