Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine billeder bliver brugt imod min vilje.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

LS

Jeg har afbrudt mine aktiviteter i et bestyrelse pga samarbejdsvanskeligheder.

De har behandlet mig på en meget dårlig måde, så jeg har besluttet at de ikke længere kan bruge mine billeder på deres (erhversmæssige) hjemmeside.

Indtil videre har jeg bedt dem to gange skriftligt at fjerne mine billeder. Det vil de ikke gøre.

Hjemmesiden er www.medilundby.dk. Det drejer sig om fire billeder som dukker op i en slideloop.

Det er ikke det helt store, men hvis de ikke vil samarbejde med mig, synes jeg hellere ikke de burde bruge mine billeder.

Hvad kan jeg gøre nu?

Med venlig hilsen,

Ruud Barbier

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruud

Nu kan jeg ikke se der er en slideloop på deres side eller nåde, men du skal have fadt på en advokat som kan tage sig af denne opgave.

men personligt ville jeg nok bare lade denne sag ligge og lade være med at bruge mere energi på det..

så heller bare lade være med at hjælpe dem eller være med i nåde af det arbejder en anden gang..

ellers tage en god pris for foto arbejder næste gang..

/kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Denflyvende:
Hvad kan jeg gøre nu?


Helt ærligt.
Du er bedst tjent med at tøjle din vrede og komme videre i dit liv.

Du har formentlig på et tidspunkt givet foreningen lov til at bruge billederne, og det er formentlig sket uden nogen skriftlig aftale (gætter jeg på?).
Det betyder, at de med rette kan forvente, at der ikke er knyttet betingelser til benyttelsen, hvilket igen betyder, at de med rette kan tro, at I har en fast aftale om ubegrænset anvendelse.

Det vil sige, at et spørgsmål om, at du skulle indføre en begrænsning på grund af ændrede forudsætninger kan ende med at skulle afgøres af retten - hvilket er helt ude i hampen som afslutning på en almindelig konflikt i en foreningsbestyrelse.

Du er hverken den første eller den sidste, der havner i et opgør i en foreningsbestyrelse, og du her hverken den første eller den sidste, som gerne vil smække med døren, når du går.

Men drop det.
Jeg har set ufatteligt mange foreningskonflikter, og jeg har stadig til gode at se én, hvor der kommer noget godt ud af, at den, der forlader bestyrelsen i vrede, fortsætter konflikten bagefter. Når du er gået, er du gået. Så kan de andre komme videre, og du kan komme videre.

Find en ny forening at kaste din energi på - brug energien positivt i stedet for negativt.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

... men hvis du er trådt ud af bestyrelsen, bør de da fjerne dit navn fra hjemmesiden. Det er et rimeligt krav fra din side, når du ikke længere kan stå inde for deres arbejde.

Hans

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Hans.

Se, jeg er ikke trådt ud endnu. Sagen svæver stadig som et tillidsbrud, men formanden nægter at tage stillng. Sagen er over to uger gammel men der er endnu ikke indkaldt til (et eventuelt ektaordinært) bestyrelsesmøde.

Der er overhovedet ikke reageret på min situation fra bestyrelses side.

Jeg bliver bare personligt beskyldiget for ikke at lave noget (som ikke er sand, men der kan du se ... here we go ...) og ikke at blive konkret og alt det der bla bla.

Hvis de så har så svært med min væremåde (det er det som er begrundelsen for hele balladen), så trækker jeg også en streg og siger at de ikke skal bruge billeder som de ikke respekterer. Jeg har fortalt dem at det er barnligt, men at det nu er min tur til at være det.

Jeg er allerede kommet videre. Jeg vil bare have denne sag afsluttet.

Der er nogle andre råd, her på siden som jeg vil undersøge.

Ruud

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

slideloopen ligger på denne adresse:

http://medilundby.dk/?Medborgerhuset_Lundby_Aps:Brug_huset_til_hverdag_%26amp%3B_fest

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Loopen kan ses her:

http://medilundby.dk/?Medborgerhuset_Lundby_Aps:Brug_huset_til_hverdag_%26amp%3B_fest

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denflyvende:

Jeg er allerede kommet videre. Jeg vil bare have denne sag afsluttet.

Der er nogle andre råd, her på siden som jeg vil undersøge.

De to udtalelser strider mod hinanden.
Du vil bare have det afsluttet? - Fint. Du kan afslutte det ved at gå din vej.
Du vil undersøge de andre råd? - Udmærket, men så afslutter du det ikke - så trækker du det i langdrag.

Der kommer absolut intet godt ud af at eskalere konflikten.
De fire billeder er jo ikke uerstattelige for dem, så det vil ikke på nogen måde skade dem at skulle fjerne dem. På 4 x 1/60 sekund er de erstattet af nogen præcis magen til.

Hvis jeg skulle rådgive modparten, ville jeg sige:

"I står med en forsmået kværulant. Fjern billederne, tilbyd ham at forlade bestyrelsen i utide og foreslå ham at melde sig ud af foreningen. Hvis han ikke vil gå frivilligt så ekskludér ham - han skader tydeligt foreningens arbejde."

Sådan ser du ud fra den anden side af bordet.

Hvis du bare går din vej, vil du se således ud:

"Nå, Ruud vil ikke være med længere. Fint nok - vi må se at finde en anden."

På den måde efterlader du ikke sår i dit netværk, som kan komme dig til skade senere.

Mit bedste råd er fortsat.
Drop det så blidt som muligt.

Hans 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at hjælpe dig videre, når vi ik har indsigt i den aftale, som der er lavet omkring brugen af billederne...

Som Hans er inde på, kan den aftale, som måske ikke er uddybet, give foreningen tilladelse til at benytte billederne for evigt, selvom du gerne vil have dem fjernet. For er der ingen klausuler i aftalen, og er den ikke tidsbegrænset, så kan du næppe gøre det store, desværre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)