Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bibeskæftigelse. Hvilken virksomhedsform, dagpengeret mv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sjælland
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg skal nok som bibeskæftigelse sælge nogle varer fra en vennindes varelager ved siden af mit fuldtidsjob. Det bliver nok hovedsageligt netbaseret (men også lidt andre aktiviterer).

Senere hen kan der blive mulighed for, at vi er et par stykker der vil slå os sammen.

Hvilken virksomhedsform vil være smartest at starte ? Og kan jeg senere hen evt. tage overskudet fra den virksomhed, og smide en del af det i en anden evt. fælles virksomhed ? Og hvad må jeg investere overskuddet i - er der nogle særlige regler for det (hvis overskuddet bruges på investeringer, der ikke har med eksisterende virksomhed at gøre).

 

Og er der nogle der har erfaringer med, hvordan det kan påvirke ens dagpengeret, hvis man driver bibeskæftigelse udenfor noramel arbejdstid (har læst på nettet, og venter svar fra A-kassen).

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yukii

Jeg kan se du har mange spørgsmål, der peger i mange retninger. Start evt. med at kikke rundt på Startupsvar.dk. Den giver svar på 100 af de mest stillede iværksætterspørgsmål. Jeg tror du vil finde gode svar - også på de spørgsmål, du ikke vidst, du skulle stille :-)

Læs også hæftet Sådan starte jeg en webshop. Den kommer godt rundt om emnet.

Læs her om at være ledig og have virksomhed 

mvh

Mogens

Fra Sjælland
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Mogens.

 

Tak for links Smile

 

Mvh

Yuki

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil det være en fordel, hvis man har drevet CVR som bibeskæftigelse ved siden af fuldtidst job hvis man skal søge dagpenge - da det KAN vise at man jo kan klare fuldtid og rådighed

Omvendt så vil det kunne være svært - så tal med din a kasse

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/supplerende-dagpenge-bibeskftigelse.html og bebeskæftigelse HVIS man er arbejdsløs

og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html og at ha CVR generelt og dagpenge - og tal så med din a kasse

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)