Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til Kina

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at spørge leverandøren om baggrunden for dette. Brug evt banken som påskyldning, sig at de har spurgt indtil jeres overførsler.

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant Die Deutsche.

Og Arguins, det generer os ikke som sådan, det virker bare lidt underligt. Det skal siges disse leverandører har vi handlet med i over 5 år, og besøger dem hyppigt på deres fabrik :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville være lidt forsigtig nu da det fremgår at det er gennem flere år at i har handlet på denne måde, og i samtidigt besøger dem fra tid til anden.

Jeg er ikke på hjemmebane nu, men kan Kinesiske myndigheder få et mellemværende med jer, som de kunne tænkes at ville diskutere med jer ved et fremtidigt besøg i Kina.

Som sagt det er ikke min hjemmebane, men det kan være at andre kan byde ind som er mere inde i dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har rejst rigtigt meget i Kina og haft meget stor omsætning der (via selskab) og jeg deler arguins frygt.

Jeg ville ikke turde handle med et kinesisk firma som jo har kinesisk organisationsnummer og så velvidende at det var privat personer, overfør ganske så store beløb til disse-  skiftende - for handel med det kinesiske firma. Jeg ville frygte for at blive taget i Kina - sæt det ikke kun var skattesnyd men måske noget som Kina opfattede som penge der blev brugt mod regimet. Jeg deler helt frygten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt følge jer.

Umiddelbart har det ikke skabt problemer for os, men hvem ved om der kan komme problemer ud af det :-o

Men jeg kunne stadig godt tænke mig og vide hvad grunden egentligt er, men den må jeg tænke over :-)

Tak for alle svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvis du går ud i at bede kineseren om en grund (som foreslået gi banken og hvidvask regler eller ligende skylden for din "skepsis" så lad os høre hvad han svarer - det kan være noget vi slet ikke har gættet på, men mit kendskab til Kina er, at ikke ret gerne lader penge gå til nogen de ikke har 450% kontrol med, for så ser de dem aldrig igen, så mærkeligt er det - med mindre det er ejers nære familie o.l.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr Kronborg:
jeg kunne stadig godt tænke mig og vide hvad grunden egentligt er

Det er meget simpelt. Hvis du overfører penge til en privat konto, så sparer virksomheden 6,3% i skat

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak Anne! Det vidste jeg ikke!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:

Hr Kronborg:
jeg kunne stadig godt tænke mig og vide hvad grunden egentligt er

Det er meget simpelt. Hvis du overfører penge til en privat konto, så sparer virksomheden 6,3% i skat. 

spørgsmålet er jo så netop om det er lovligt at virksomheden gør det OG om Kina kunne tænkes at se på Kronborg som en der er med til at føre store betalinger ind i Kina uden om den skat - som vel er en selskabsskat ? Hvad tror du ?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)