Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke indberette

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Nu er der fem dage til at man senest skal have inberettet, men jeg kan simpelthen ikke få lov til det. Det er min første gang jeg skal indberette:
 

Please help


Mvh
Lasse Leth 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi 3. kvartal, som er din første momsperiode, først skal indberettes og afregnes 1. december....

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så jeg kan først indberette den 1. december, men der står både moms ved min 2. kvartal og 3 kvartal på dinero?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så heldigvis ikke Dinero, som bestemmer det 😊. Fra hvilken dato er du registreret? Jeg går ud fra, at du startede i år..

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har oprettet i år. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken DATO. 

1/1 - så har du moms der skulle være for hvert kvartal i 2014

Efter 31/3 - så har du kun for 2., 3., og 4 kvartal

Efter 30/6 - så er det kun for 3. og 4. kvartal

Efter 30/9 - så er det for 4 kvartal udelukkende og det kan du fra 1/10 indberette i moms

Hvis Dinero viser moms tal for f.eks. 2. og 3. kvartal og du først er startet efter 30/9 så er der et eller andet galt og du må ha bogført i de to kvartaler datomæssigt vil jeg tro

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Det lille Regnskab Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Da jeg også betaler kvartalsmoms fik jeg denne mail fra SKAT:

Nu kan du se de nye perioder for at afregne moms:
01.07.2014 - 30.09.2014

Fristerne for at indberette og betale er:
01.12.2014

Du skal vente, til perioden er afsluttet, inden du indberetter, så du får hele periodens køb og salg med.

Vær opmærksom på, at der er nye regler for betaling. Du bør tidligst betale din moms fem hverdage før sidste rettidige betalingsdag, da din betaling ellers kan blive sendt retur til din NemKonto.

Læs mere om din skattekonto og regler for betaling på skat.dk/skattekontoen.

Indberetter og betaler du til tiden, undgår du renter og gebyrer.

Har du spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til denne mail, kan du finde svar på skat.dk/moms. Du kan også ringe til SKAT på telefon 72 22 18 18. Tast 2 for Virksomhed - tast 1 for TastSelv - tast 1 for Moms og lønsum. Du kan ikke svare direkte på denne mail.

You can find this e-mail in English at skat.dk/New VAT-periods.

Med venlig hilsen

SKAT 

så du skal ikke indberette før senest 01/12-14 - og min "erfaring" er, at det er bedst at vente til de 5 dage før, så indberetning og betaling følges ad.
Hvis du har haft større køb ind salg (sker faktisk for nybegyndere), så får du moms tilbage hurtigt efter (husk at registrere din erhvervskonto som nem-konto)

God dag ;-)
Ingerlise 

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sat mit regnskabsår til dette, selvom virksomheden først fik sit CVR i slut juni?
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så tror den at du havde moms både Q 1 og Q 2 - Slut juni - det burde betyder, at du skulle ha indberettet moms for q 2 også selv om det ikke var mange dage hvis du var momsregistreret - og der var frisen 1/9 og var det et 0 skulle du ha lavet 0 indberetning - men så burde du ikke ha det billede du viste først fra skat

EDIT -. NEJ jeg har lige checket CVR - Din virkomhed er ikke registreret i juni men 6/7 og dermed er det kun 3. kvartal du skal ind med

Nu skal du i alle fald kunne indberette din moms for 3 kvartal - men vent med at indbetale til 5 dage inden 1/12 - følg med i din skattekonto som indlogget, der kan du se hvad du har tilgode eller skal betale

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget disse ss af min moms fra kvartal 2 og 3. Kan det passe at jeg ikke får de penge fra 2. kvartal så??

Og får jeg de penge der står under 3 kvartal?

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)