Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man købe...- Laptop...?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hardware nørder;

Vi har noget knas i butikken den sidste tid - syntes jeg - vores lap-tops går i stykker hele tiden. All vores lap-top's er mellem 1 - 2 år gamle og køre Windows 7 & 8.

Omkostningerne når en laptop går i stykker er enorme (forstyrrelserne som det bringer med sig)

Igen her til morgen gik en i stykker lige før en projektleder skulle have et møde med vores største US kunde - selvfølgelig.

Det får mig til at tænke på om vi bruger der rigtige laptops eller om vi bare har været uheldige i den sidste tid. 

Vore behov er:

- Windows 8 (Office etc...)

- No downtime

- 15" skærm, god opløsning, wif-fi

- Skal være "snappy".

- Hurtig (skal kunne køre Visual Studi 2012, 2013 eller hvad det nu hedder)

- Diverse forretnings applikationer

- Batteritiden er ikke super vigtig (der er altid en stikkontakt) 

Hvilke mærke er bedst, holder bedst, går mindst i stykker..?

- Lenovo

- Samsung

- Azus

osv...

(Mac er ikke en option grundet det software som bruges)

Håber på lidt indspark fra de kloge :-)

Mvh

Peter

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er det der går i stykker på computerne?

Peter Skouhus:

(Mac er ikke en option grundet det software som bruges)

Uden at starte en flame-war så kan du fint installere Windows 8 på en Macbook, og køre Visual Studio. Så får du lægger build quality, med det styresystem som du gerne vil benytte.

Ellers har jeg haft gode erfaringer med Lenovo, og særligt deres Thinkpad T-serie. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gode erfaringer med Fujitsu Lifebook. Jeg brugte (og solgte) Fujitsu før jeg skiftede til Mac, og der var meget få problemer med dem. Der var 3 års garanti, enten som onsite eller Collect & Return, på mange af deres professionelle produkter (kunne tilkøbes hvis ikke det var standard). Dengang blev de udviklet og produceret i Tyskland, ved ikke om de stadig gør det. Men det virkede som kram, de var solidt bygget, både mekanisk og elektrisk.

Mvh Carsten

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Grubbe:

Uden at starte en flame-war så kan du fint installere Windows 8 på en Macbook, og køre Visual Studio. Så får du lægger build quality, med det styresystem som du gerne vil benytte.

Vi købte nogle stykker af dem og prøvede men folkene ville ikke bruge dem. Argument var at det spillede 99.5% men ikke 100% så de er nu inde i test-afdelingen :-(

Men, ja, Lenovo T-serie er en af dem jeg også har i kikkerten

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er selv udvikler og bruger selv Windows og Visual Studio. Jeg brugte i årevis Asus og Lenovo og jeg sled dem op på samme måde som du beskriver. Mellem 1 og 2 år og så var de færdige. Lenovoerne holdt noget længere, men ikke lang tid nok til at forsvare prisforskellen. Lader/Hængsler/Batteri først og så begynder de efter noget tid bare at enten fryse eller dø helt.

Så skiftede jeg til Macbook Pro. En kæmpe fornøjelse. Windows og Visual Studio havde aldrig kørt bedre (via Bootcamp). Apple leverer ganske enkelt den bedste driver pakke i forhold til konkurrenterne. Men efter 20 måneder stod grafikkortet af. Tilsyneladende et varme problem mange nyere grafikkort har. Macbooken var 8 måneder uden for garanti men det lykkedes mig at få dem til at erstatte min gamle 2011 model med en væsentlig opgraderet og spritny 2013 model top of the line.

Her kommer så de nye problemer hvor vi går fra 100% til de 99.5% som du beskriver. 17" er udgået og erstattet af en 15" retina skærm. Windows og Visual Studio kører på nuværende tidspunkt ikke særlig godt i så høj en opløsning. Der er en masse mærkelige skaleringsproblemer. Man kan leve med det men man er ikke længere 100% sikker på at det man ser på sin egen skærm er det som kunden ser.

Så det er blot for at bekræfte at du ikke er den eneste der har de problemer. Min konklusion er at ingen laptop er lavet til at blive brugt dagligt til software udvikling. Hvis man gør det alligevel må man tage balladen og/eller udskifte i god tid. Jeg har valgt at acceptere dette indtil videre. Med de synkroniseringsmuligheder der er i dag så tror jeg at jeg går efter en kombination af stationær og bærbar næste gang, og så kun bruge bærbaren til når jeg rent faktisk ikke er på kontoret.

Men igen: Apple eller Lenovo T-serie.

Begge fåes med udvidet service, Lenovoen fåes normalt også med diverse service aftaler, men om det gælder på din side af kloden ved jeg ikke.

Du skriver at no downtime er en prioritet. Det kan kun klares ved at have en beredskabsplan. Med andre ord hvad gør vi hvis projektlederens computer brænder sammen 2 minutter inden et vigtigt møde? Det kan der være mange løsninger på, men det kan ikke løses ved at købe et bestemt mærke computer.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kommer naturligvis an på prisen, men HP Elitebooks / Zbook er også nogle top nice maskiner. Bruger selv en highend Elitebook i hverdagen med Windows 8 og den har aldrig været nede endnu og den har kørte i godt 8 mdr. med forskellige meget krævende grafiske programmer.

Ellers Lenovo evt. Deres Thinkpad er også nogle gode maskiner.

Asus vil jeg nok holde mig fri, det er nogle fine maskiner, men efter min mening mest til privatbrug ... men igen, det er min mening ;)

vh

Henrik

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen H.:
Du skriver at no downtime er en prioritet. Det kan kun klares ved at have en beredskabsplan.

Yes, vi har 2 notebooks som står klar til brug men det er sku stadigvæk 1 time + før man er ordentlig oppe og køre igen :(.

Jeg tror vi køber nogle Lenovoer så må vi se om de holder længere :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge en MAC med bootcamp på. Måske kunne i så også lave ting til iOS Big Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Jeg tror vi køber nogle Lenovoer så må vi se om de holder længere :)

Lenovo T-Series med en fornuftig SSD-harddisk og godt med ram. Det spiller bare.

Jeg har selv en Lenovo ThinkPad T4xx med 14,1" monitor, en SSD harddisk, 8GB ram og Windows 8.1. 
Lynhurtig bootup fra totalt slukket til logget på desktop på max 15 sek. Fra slumre til kampklar på 1 - 2 sekunder.

Den er praktisk taget lydløs, også når den bliver bedt om at lave noget.
Jeg har på begge mine kontorer en dockingstation med hver 2 store monitorer og ekstern tastatur og mus. Så selv om jeg ofte sidder længe og arbejde ved skrivebordet, gør det ikke noget, at skærmen er 14,1".

Hamrende stabil wifi og en rigtig arbejdshest.
Den bliver taget op af tasken og ned i tasken meget ofte, og den kan holde til at blive brugt.

Min næste laptop bliver helt sikkert også en Lenovo T-Series. :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle indlæg og svar

Vi går med Lenovo så må vi se om vi hare mere held i sprøjten med dem :-)

Mvh

Peter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)