Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af salg gennem mellemled..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Åh jeg kan simpelthen ikke lige greje denne her.. Skal prøve at skære det så meget ud i pap som muligt.

1. jeg sælger gennem en virksomhed som tager en vis procentdel af mit salg 

2. når jeg skal bogføre dette salg, skriver jeg salgsfakturaen ud til denne virksomhed og ikke til privatpersonen (den ordner denne virksomhed)

Mit spørgsmål er så at hvis de fx tager 10% og jeg har solgt en vare for 100 kr., hvordan skal jeg så bogføre dette? Skal jeg bogføre de 100 kr. og trække deres andel ud? eller skal jeg bogføre de 90 kr. og ikke trække de 10% fra?

Håber i forstår mit spørgsmål :)

Mvh

Pernille

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nemmest måske hvis du fakturerer 100 kr + moms går jeg ud fra, og de så fakturer dig deres provision på 10 kr i det nævnte tilfælde, så er det i alle fald på plads på nem måde hvis I begge er momsregistrerede virksomheder

Andre må meget gerne byde ind med smartere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker bare at jeg sælger min vare til dem for 90 kr. og de sælger den videre til 100 kr., men det kan jeg vel være ligeglad med? Eller hvad..

Altså skal jeg ikke "bare" opføre mig som grossist i dette tilfælde også oprette en faktura på 90 kr. (72 kr. ekskl. moms)?

tak for hjælpen

Pernille

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men du skrev at du solgte 100 kr og de så skulle ha 10%. Hvis de vil købe for 90 kr (72 ex moms) og så selv sælge til hvad som helst, så er det jo fint du bare fakturerer dem de 90 inkl. moms og så må de sælge lige til den pris de vil og har jo så kundekontakten og risikoen der

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)