Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der regler for hvor meget guld man maa tage med ind i DK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan ikke rigtig finde noget paa nettet over hvor mange gram det er lovligt at indfore i Dk af guld?

Vh. Rasmus 

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu ikke der er noget problem så længe du kan redegøre for hvor du har penge fra til at købe det.

Jeg er ikke sikker, men vil gætte på du kan håndterer guld som en hver anden valuta og de regler der gælder når de tager store pengebeløb over grænsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ringe til told og spørge så du ikke står med håret i postkassen. Dels mener jeg der er forskel på om det er "investeringsguld" som har sine egne forudsætninger til renhed og form - eller om det er i form af smykker - hvor grænsen er ret lav - før det udløser told

Jeg synes derfor afgjort du skal høre told direkte - ud fra hvad det er for guld - om det er noget du gennem år har opsparet mens du har været i udlandet eller om du har købt guldet fra danmark osv

Også om det er dit private guld, eller om det er som del af en forretning betyder givet noget for det er generelt meget besværligt at ankomme til DK med varer til forretningsbrug - og fortolde direkte i lufthavnen.

Privat må man medbringe for 75.000 kr cash eller værdipapirer  og har man mere får man bod/bøde på 25% af det oveskydende - og jeg tvivler på man må ha mere i privat investeringsguld - men det er jeg slet ikke sikker på - så derfor - hør told

Du må godt melde tilbage- hvad det var for type og alt det andet - og tolds svar så kan andre finde tråden og ha glæde af den

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, det er ren guld i 999,9% altsaa 24 karct, men ja vender tilbage med et svar, Naar jeg har snakket med dem.

Vh. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:
vender tilbage med et svar, Naar jeg har snakket med dem.
 Yes super

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfra vil du indføre det? Fra et EU land, eller fra et land udenfor EU?

Under alle omstændigheder skal du gøre myndighederne opmærksomme på indførelsen, hvis værdien overstiger 60.000 kr, det der svarer til 8000 euro (jeg mener det er grænsen for kontanter der må krydse grænsen uden myndighederne er informeret)... Og det gælder indenfor EU.

Hvis guldet skal hentes hjem udenfor EU, skal der pålægges told og moms, mig bekendt. Samtidig kræver det en helveds masse dokumentation, f.eks dokumentation på renhed mm...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)