Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange bankkonti er smart at have for at styre virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har startet en lille virksomhed og håber på ca. 80-100 kunder og dobbelt så mange fakturaer om året. Det er inden for rådgivning, så jeg forventer ikke som sådan variable omkostninger til produkter.

Vi er 2 personer ansat. De primære udgifter vil være løn, bil, repræsentation, lidt markedsføring + div. småanskaffelser til kontorhold.

Jeg har indtil videre oprettet én bankkonto med hele selskabskapitalen.

Mit spørgsmål er nu, om der er nogle med gode erfaringer med, hvor mange bankkonti, jeg skal have oprettet, og hvilke formål de enkelte konti skal have, så jeg optimalt styrer indtægter/udgifter?

Tak for svar Smile

Vh

Brynello

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, om der er andre forhold, der gør sig gældende med et selskab, men i 9 år klarede vi os med en enkelt konto. De sidste to år har vi så haft en konto i det konkurrerende pengeinstitut. Både for at få fordelt vores penge lidt mere og for at give vores kunder lejlighed til at spare overførselsgebyr, hvis de har en af de to banker.

Men det er da helt klart ekstraarbejde at skulle holde styr på to konti, så mit bedste råd vil være at nøje med en konto, der er knyttet til firmaet.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej evt en konto til opsparing til momsbetalingen.

Da det er rådgivning du arbejder med, så er der tit ikke den store købsmoms at modregne, og dermed er momsbetalingerne en pæn del af cash flow.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

når du skriver selskabskapitalen må vi gå ud fra det er et selskab I driver. Så skal I jo ha minimum en konto og det skal være en erhvervskonto som tilhører af selskabets CVR - endeligt ikke en privatkonto som ville gi masser af problemer

Ofte koster det jo lidt at ha flere konti, så klar jer med den ene erhvervskonto.

Og som lidt ekstra - som du sikkert allerede har check på - men for en sikkerhed:

Husk arbejdsgiver registrering på virk.dk og evt tilmeld til danløn for at I kan få penge ud + lovpligtig ansvarsforsikring for dig selv , løn eller ikke - + for hver af dine to ansatte.

Husk at være ATP tilmeldt - Det TROR jeg sker automatisk i danløn men check det lige.

Danløn får du ved at printe aftale fra deres site  - udfylde og underskrive og aflevere i banken som videresender til nets (ikke et problem) og så kører det kort efter - 15 kr per løn kørsel

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Meget nyttigt Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)