Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af teenagesøn, må man det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med ovenstående. Jeg mener at have hørt på et tidspunkt at de skal have en eller anden minimumsalder, inden de må arbejde i forældres virksomhed. Passer det mon og i så fald hvor gammel skal han være? På forhånd tak

Mvh Jannie

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja det er jeg bekendt med, at det er de normale regler for ungarbejdere. Jeg synes bare at have fået fat i at reglerne når det er "ens egen" er anderledes end hvis man hyrer naboens søn fx,

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Børn er børn, både dine og naboens. Læs fra det link jeg fik sat ind, der står det meget godt beskrevet. :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er afgørende at sønnike kan udføre arbejdet og at lønnen er naturlig i forhold til alder og tidsforbrug m.m. Så det ikke kan ses som skattetænkning at han lønnes men ellers ikke andet end du skal være arbejdsgiver registreret på virk.dk og så skal du ha arbejdsskade forsikring på ham som ansat og indberette løn til skat

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Arbejder dit barn i din erhvervsvirksomhed, kan du ikke trække lønnen fra i virksomhedens regnskab. Dit barn betaler ikke skat af indkomsten, hvis han/hun ved indkomstårets begyndelse endnu ikke er fyldt 15 år.

Er dit barn fyldt 15 år ved indkomstårets begyndelse, og han/hun arbejder i din virksomhed, skal du kunne sandsynliggøre, at arbejdets karakter og omfang er i overensstemmelse med dit barns alder, og at den udbetalte løn modsvares af en tilsvarende arbejdspræstation. Ellers kan du ikke trække lønudgiften fra.Arbejder dit barn i din erhvervsvirksomhed, kan du ikke trække lønnen fra i virksomhedens regnskab. Dit barn betaler ikke skat af indkomsten, hvis han/hun ved indkomstårets begyndelse endnu ikke er fyldt 15 år.

Er dit barn fyldt 15 år ved indkomstårets begyndelse, og han/hun arbejder i din virksomhed, skal du kunne sandsynliggøre, at arbejdets karakter og omfang er i overensstemmelse med dit barns alder, og at den udbetalte løn modsvares af en tilsvarende arbejdspræstation. Ellers kan du ikke trække lønudgiften fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at få med med under 15 slet ikke skal bogføres og jo ellers enige. Man bliver klogere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak -det var vist det jeg havde fået fat i med at der var noget anderledes, når det er ens egen :) Men det har jo så ingen betydning for om jeg kan ansætte ham inden han er 15

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han er under 15 så må du jo op med lommepenge som tak. Men ja, så er der ikke fradrag som udgift 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)