Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af billeder på hjemmeside (copyright)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino Jeg skriver af den grund, at jeg er uviden indenfor brug af billeder. Jeg skal bruge en masse forskellige billeder på min hjemmeside og højst sandsynlig også redigere lidt på dem (indsætte tekst på billederne) men er bange for at blive skudt ned på grund af Copyrights, hvordan undgår jeg det og får adgang/lov til at bruge billeder på min hjemmeside?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen vej udenom, at du må spørge ejeren af billedet om lov til at bruge/købe billederne.

Og hvis du vil ændre i dem, skal du også specifikt have lov til det.

Eneste anden måde er at tage nogle billeder selv.

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet ligger nok bare i, at de indlæg vi slår op, består kun af billeder og det er fra forskellige fotografer, sider og så videre.  

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en eller 5-10 faste fotografer, hvor du lavede en aftale.
Bare så du slipper for problemer med de respektive fotografer!

God vind med dit site i fremtiden.

Mvh.
Jonathan
Du må have en skøn aften :-)

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er rimelig ligetil. Men tænker stadig hvis vi f.eks. skal bruge et billede som der er en eller anden random der har taget og vi så for et ok at bruge det af ham/hende, men det så bliver meldt. Vil jeg mene vi er lige så skyldige som personen der har taget billedet/video'en.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FrederikHansen7400:

Okay, det er rimelig ligetil. Men tænker stadig hvis vi f.eks. skal bruge et billede som der er en eller anden random der har taget og vi så for et ok at bruge det af ham/hende, men det så bliver meldt. Vil jeg mene vi er lige så skyldige som personen der har taget billedet/video'en.

I skal være sikre på at det er fotografen der giver jer lov til at bruge billederne og ikke en eller anden random side / person. Gør som foreslået, lav aftaler med nogle fotografer, det er den absolut nemmeste måde at undgå at man får store regninger for uretmæssig brug af andre folks billeder. Skulle det vise sig at en fotograf har brug en anden persons billede og givet jer, så må i lave det som en aftale at i sådanne tilfælde at i kan sende regningen videre til fotografen.

Du må gerne skrive til mig med hvad det er for nogle billeder i skal bruge, da jeg selv er fotograf og derfor måske kan hjælpe jer (hvis det ligger indenfor de emner jeg tager billeder af). 

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med hjemmesiden som 9GAG, hvordan mener I, at de har tilladelse til at bruge billeder fra alt mellem himmel og jord. Smile

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

FrederikHansen7400:

Hvad med hjemmesiden som 9GAG, hvordan mener I, at de har tilladelse til at bruge billeder fra alt mellem himmel og jord. Smile

Hvilke tilladelser som 9GAG har vil der ikke være nogen her der kan kende til, men det vil være usandsynligt at de har tilladelser til alt deres indhold. Ved ikke om det er bruger uploadet indhold eller noget de selv ligger ind, det kan have en betydning. Hvert land har også egne regler, så det skal man også se på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 79
Fra  BYIC.dk Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskellig sites på nettet med gratis billeder. Her kan du frit bruge dem på dit website.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)