Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for crawling af youtube videoer??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er arbejder i øjeblikket på et hobby projekt der en dag meget gerne skulle blive til en givende forretning. Lige Pt. er planen dog bare at få lavet et site som rigtig mange indenfor en bestemt målgruppe gerne vil besøge for at finde indhold der relaterer sig til til denne målgruppe :)

Jeg arbejder sammen med en udvikler og det er derfor ikke mig der har den tekniske kunnen (hav det i tankerne hvis du skriver et svar ;))

Mit spørgmål er. Hvis jeg gerne som en del af den her side, vil crawle videoer fra Youtube, hvordan er reglerne så omkring det ? 

Skal jeg have nogle bestemte tilladelser? 

Skal jeg skrive noget på siden omkring ophavsret osv. ? 

jeg har ikke kunne finde noget ude på nettet, så jeg håber at der sidder nogen med erfaring på emnet herinde :) 

På forhånd mange tak! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort set alle youtube videoer, har en del funktion, hvor du kan embedde deres videoer, dvs du bruger deres afspiller, men på din side til videoer... det helt lovligt.

Begynder du at downloade youtube videoer og ligger dem op på din server - det er ulovligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige hvis man embedder videoerne og ikke downloader dem. Så behøver man ikke tage nogen forbehold overhovedet? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korrekt - så længer du bruger deres embed code, som er ved de fleste videoer, så er det bare at embedde løs:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jamen det er jo rimeligt ligetil så Smile

Tusind tak for hjælpen! 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)