Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du ansætte en som var gravid?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spørger fordi det tilsyneladende er sværere for gravide at få job.

Et problem jeg kan se er at det er lidt træls at ansætte en som man så skal undvære i lang tid. Men, er der andre ting som gør at I ville vælge en fra (eller til, for den sags skyld) hvis hun var gravid?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

DinaHB:
Et problem jeg kan se er at det er lidt træls at ansætte en som man så skal undvære i lang tid.

Det virker som et så tilstrækkeligt tungtvejende argument imod, at alt andet er ubetydeligt.

Alle øvrige faktorer ved at ansætte en gravid trækker i øvrigt også ned i det samlede regnskab.

Det er der vel ikke noget at sige til?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg hverken arbejdsgiver eller gravid, men jeg kunne forestille mig, at hvis hun (formoder jeg :P) kan være der langtid nok, inden barslen, til at blive sat godt ind i tingene og få arbejdet ind i rygraden, så hun ikke behøves 2x opstart. Så hvis hun kan komme tilbage fra barsel og bare gøre hårdt på igen, uden for meget opstart igen, tror jeg godt det kan lade sig gøre.

Mvh. Lars 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøver ikke altid være problematisk for en gravid at søge arbejde. Det er klart at man ikke skal forvente at finde en arbejdsgiver der er villig til at finansiere barsel etc når du er gravid.

En vinkel på det kunne være at den gravide tog et foreløbigt freelancer job, hvor vedkommende i en tidsbegrænset periode havde et ansættelsesforhold, evt op til en barsel. Er vedkommende dygtig var der måske banet vej for en fast stilling efter endt barsel.

Jeg tror det er vigtigt i søgeprocessen at gøre arbejdsgiverne opmærksomme på at man er åben for en sådan tidsbegrænset, evt timelønnet, stilling. Dermed er risiko for arbejdsgiver begrænset.

Du kan sagtens være en fremragende kapacitet for en arbejdsgiver og samtidigt gravid.

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var fornylig til en "samtale" hos kommunen, en af dem man tror er individuel, og så kommer man ind i et rum fuld af andre som også skal til samme samtale..... Og der sad en med en KÆMPE mave, hun havde et par uger til barsel og følte at det var lidt omsonst at sende ansøgninger ud, hvor ansøgningsfristen lå efter hendes barsel begyndte, på den anden side ville hun ikke snyde systemet.... Og så kom jeg til at tænke over det, er jo selv kvinde i den alder

Jakob Bank:
Alle øvrige faktorer ved at ansætte en gravid trækker i øvrigt også ned i det samlede regnskab.

Hvilken ulemper? Dækker de der barselsdanmark ikke udgifterne for arbejdsgiveren?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

DinaHB:
Dækker de der barselsdanmark ikke udgifterne for arbejdsgiveren?

Næ, det gør de jo ikke. De betaler jo ikke for en vikardækning i en barselsperiode.

Og nej, jeg ville heller ikke ansætte en der var på vej på barsel. 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
  • Der skal ansættes en barselsvikar - rekruttering er dyrt og tidskrævende
  • Vikaren er forventeligt mindre motiveret end en fastansat
  • Den gravide skal gen-oplæres, når hun vender tilbage efter barsel
  • Hendes fravær vil være markant højere end gennemsnitsmedarbejderens
  • Risikoen for endnu et graviditetshelvede inden for kort tid er overhængende

... og så har jeg bare lige kradset i overfladen.

Kvinder skal selvfølgelig have lov at blive gravide. De skal bare ikke lulle sig selv ind i den tro, at det ikke forringer - eller for den sags skyld bør forringe - deres jobmuligheder.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Bank:

  • Der skal ansættes en barselsvikar - rekruttering er dyrt og tidskrævende
  • Vikaren er forventeligt mindre motiveret end en fastansat
  • Den gravide skal gen-oplæres, når hun vender tilbage efter barsel
  • Hendes fravær vil være markant højere end gennemsnitsmedarbejderens
  • Risikoen for endnu et graviditetshelvede inden for kort tid er overhængende

... og så har jeg bare lige kradset i overfladen.

Kvinder skal selvfølgelig have lov at blive gravide. De skal bare ikke lulle sig selv ind i den tro, at det ikke forringer - eller for den sags skyld bør forringe - deres jobmuligheder.

Jacob, det må man ikke sige i dk med vore højt hellige ytringsfrihed.

Ja da ville klart ansætte en gravid og forstå overhovedet ikke hvorfor kvinder skriver i deres ansøgning at de ikke vil have flere børn.
Så ingen køndiskremetion herfra.
At hun ikke er kvalificeret er vel en anden ting. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)