Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og dagpenge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude...

Jeg skriver da jeg mangler et kort input fra en af de kloge hoveder derude :-)

..Har valgt at ansøge om et bierhverv med supplerende dagpenge.

Det er der som godt nok styr på. (Afventer dog spændt på deres afgørelse)

Det næste skridt er dog, hvordan jeg lige skal forholde mig til skat og de forpligtelser jeg har.

Har overvejet at blive CVR registreret - da jeg nok kommer til at tjene mere end 50.000

MEN MEN MEN

Når jeg skal bogføre mit regnskab og afregne hvad jeg skal af med i skat - er det så kun moms+f.eks normal 37% eller skal jeg også betale B-skat?

F.eks hvis jeg sælger for 10650 inkl moms. så er der 2150 kr i moms = 8.500 kr

SKATTEBEREGNING  
   
OVERSKUD                   8.500
   
 AM BIDRAG 8 %                       680
   
beregningsgrundlag                   7.820
   
 
   
grundlag til beregning af skat                   7.820
 
skat 37%                   2.893
   
til forbrug                   4.927

Er dette korrekt eller skal jeg også f.eks betale B skat?

Mvh

Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1 det er vigtigt du sikrer dig at a-kassen er med på du stifter CVR i den aftale om OK til bibeskæftigelse

Dernæst så er der at sige at du altid skal regne indtægter minus udgifter uden moms når du finder overskud og det er overskud du beskattes af, og da du jo bruger dit fradrag på dagpengene går jeg ud fra, så er det ca 44% af dit overskud du skal regne med til skat

læs her simpel forklaring om skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Din skat betales ved at fradrag nedsættes du kan læse mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

og her kan du læse mere om hvordan man beskattes i personlig virksomhed = hvad virksomhedens resultat til skat består af http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/hvad-bestar-virksomhedens-resultat-til.html 

Med dem bør du være klædt rimelig på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for det hurtige svar.

Jeg snakkede med skat, hvor jeg kan et eksempel på f.eks hvis jeg tjente 50.000 kr, ville mine b-rater udgøre 14.000 kr resten af året.

Så var de 36.000 kr "mine", hvis jeg tog mit fradrag fra min A-indkomst (altså dagpenge) så jeg betalte fuld skat.

Hvor efter jeg "kun" skulle betale min b-rater ud af de 50.000 kr.

Er dette en fordel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke helt let at forstå det du skriver - men om du betaler ved at forskudsopgøre eller ved først i slut af året at forskudsregistrere et overskud gør ingen som helst forskel på kr og øre - kun at du på med forskud allerede nu får betalt skatten løbende modsat hvis du venter hvor du får det hele på en gang i slutningen af årer

Du kan formentlig også første år opgive 0 og slet ikke betale noget for 2014 men det er ikke korrekt for man skal betale skat i det år man tjener penge. Hvis du bare lader det stå på 0 hele 2014 i forskud og så selvangiver i 2015 så er selve skatten stadigt samme beløb men nu med et dag til dag rente tillæg og efter 1/7 en strafrente ekstra

du kan gå ind i dit forskud og teste med forskellige tal - men du skal ha udvidet forskud og selvangivelse som du beder skat om. Så kan du se præcis hvad der sker når du trykker - vis konsekvens - og du kan vente med at godkende til du synes det ser korrekt ud for dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)