Et godt brugervenligt og alsidigt program er Quarkxpress, det er dog ikke billigt, men de havde engang en lang prøve periode, måske de stadig køre med det.
Der er også rigtig god webforum support, kan godt anbefales.
Adobe cloud er en mulighed, hvis det skal være i skyen, men ved ikke om du spare noget, jeg tror at man betaler pr. bruger? Men på kort sigt er det en mindre investering at starte med.
Du skal bruge lidt tid på at hitte ud af hvilke programmer der er gode til hvad, de overlapper og er meget specialiseret, så det kan tage tid at lære. Det er jo et kendt mærke, så det kan tage tid at søge og finde den rette tutorial, men det kan jo også ses som en god ting at der er meget at vælge imellem.
Til at lave design til tryk er Adobe Indesign, Illustrator en meget god løsning den er med i Creative Cloud som koster 270 om måneden, men det lyder lidt som overkill til dit project derfor ville jeg kigge lidt på Inkshape det er et gratis alternativ til Illustrator, og der ligge masser guides til at komme igang med det.
Prisniveau - jeg vil gerne betale noget men vores behov er ikke til et stort program det får vi alligevel ikke brugt vi har en grafikker som laver annoncer etc
vores behov er kun at skrive ex en overskrift og en lille tekst måske et billed og så nemt få det skrevet ud på a4 men problemet er når vi så gerne vil have
2 tekster på en a4 så vi kan klippe en a4 over
ofte ender vi med 10 forsøg før vi har fået det rigtigt
som regel får vi vendt a4 papiret forkert så teksten står på den forkerte led af en a4
Mon ikke noget så simpelt som MS Publisher vil kunne hjælpe dig her?
De har deres nye Office 365, hvor du får det per abonnement, til forskellige priser afhængig af antallet af brugere. Du kan dog ikke få Publisher alene, men får "hele pakken".