Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring omkring Prototype i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Tollarp Sverige
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Har et spørgsmål angående hvis jeg køber materiale ind til en prototype. Hvordan ville i så postere det i Dinero. Jeg tænker på posten "varekøb" over til "varelager". Men så vil jeg gerne afskrive de materialer nå jeg bruger dem (løbene), hvordan gør jeg det?
Der kommer en prototype ud i sidste ende, vil den først have indflydelse hvis man sælger den?

Mange tak Jannie A :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du jo ikke om det er en prototype til 1 mio men er det ikke voldsomt (under 12.600 kr) ville jeg bare tage og bogføre direkte som afskrivning - lave en 8045 konto med moms (hvis der er moms på regningen for de dele du køber) og kalde den ny konto for Dele til prototype - og så bank som modpost. 

Så er de afskrevet med det samme og de er vel også værdiløse ellers som sådan så jeg ville ikke bekymre mig om lagerværdien, igen ud fra at de vel ingen større værdi har som dele hver for sig, men har de det, så skal du tage værdien ind ved årsskiftet som værdi af lager - ellers - hvis ikke de har markedsværdi  så bare lad dem være

Så er der om prototypen skal aktiveres når den er færdig - og det tror jeg skat vil se mildt på uanset hvad - igen ud fra at den vel ikke i sig selv har større handelsværdi - så ikke at aktivere vil sikkert være fint nok. Skulle du en dag sælge selve prototypen, skal det ske helt normalt med moms osv.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tollarp Sverige
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

Vis jeg nu kommer til at bygge mange prototyper i løbet at året, og jeg kommer til at overskide 12,600kr. Ville det så være varelageret jeg skulle poste det ind på og derefter afskrive dem, efterhånden som jeg bruger dem.  

Beder man bare Dinero om at oprette den nye konto post?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke tænke i afskrivninger som for aktiver faktisk - det var bare en post under småaktiver prototype som ny konto jeg ville tage dem under. Hvis de har en værdi ja - så kan du lægge dem på lager konto (f.eks. en ny råvarelager konto) men du kan også bare købe dem via småaktiver (da jeg ikke ville rode dem ind i alm vareforbrug - men det kunne du som også i personlig virksomhed - de 12.,600 referer til hvis det er indkøb der bruges samlet og da hver proto næppe koster mere - så ville jeg ikke tænke på det

Eneste der kan være er som sagt at hvis de har en værdi så skal du aktivere dem 31/12 (eller have på varelager og tage derfra løbende) ved at tælle dem ult 2014 og så flytte deres værdi fra den udgiftskonto de er købt via - til varelager (evt nyt varelager råvarer igen for at holde de især)

Du kan på www.agera.dk få tilbud fra en bogholder eller revisor - som kan sige præcist hvad denne finder bedst og forstå lidt mere præcist hvad det er du vil

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tollarp Sverige
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen
Nu har jeg læst lidt op på det. :) Er det korrakt at alle køb jeg laver til protypen, under 12,600 kan jeg bogføre ind på konto 8045. Men også kunne bruge den standart konto 8040 "småanskaffelser (straksafskrivninger)" . Samt at hvis jeg laver en færdig funktionel prototype med "stor" værdig, skal jeg bogføre den ind på varelageret fra udgift kontoen.  Tror jeg har fanget det helt nu :P       

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)