Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, under uddannelse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Min kæreste har tænkt sig at opstart sin egen virksomhed inde for sundhed, men hvordan er reglerne inde for det område?

Vil det påvirke hendes elevløn når hun bliver momsregisteret?

Hvordan er det når man skal betale skat, hensyn til elevløn og sin egen virksomhed?

Hvordan er reglen hensyn til topskat under uddannelse?

Evt. nogle gode hjemmesider/links som man kan blive klogere.

Lige nu har jeg kun de her spørgsmål som kradser i min/vores hoved.

Så håber på at der findes nogle hjælpsomme Amino bruger, som kan dele deres erfaring og viden.

 

Fra Sorø
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar.

Efter egne erfaringer, så er det således at hvis hun opretter enkeltmandsvirksomhed, skal det indgå som en normal del af hendes indkomst. Derved vil det formentlig kun påvirke hendes elevløn i det omfang, at hun overstiger et vidst beløb.

Hvis i har yderligere brug for hjælp til opstart, vil jeg gerne være behjælpelig.

Mvh

Nicolai Aller

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart har elevløn ikke noget at gøre med hvor meget du må tjene, men derimod SU har. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar O.:

Hej Amino brugere.

Min kæreste har tænkt sig at opstart sin egen virksomhed inde for sundhed, men hvordan er reglerne inde for det område?

1

Vil det påvirke hendes elevløn når hun bliver momsregisteret?

2

Hvordan er det når man skal betale skat, hensyn til elevløn og sin egen virksomhed?

3

Hvordan er reglen hensyn til topskat under uddannelse?

4

Evt. nogle gode hjemmesider/links som man kan blive klogere.

1

Nej - hun stifter enkelstmandsvirksomhed med moms og skal føre regnskab og opgive resultat til skat og det betaler hun helt alm skat af. Selve hendes elevløn ændres jo ikke, men hun kan få højere skat hvis hun har fortjeneste - men har jo så også fortjenesten at leve af - se 2

2

Det vil påvirke på den måde, at skatten af det hun opgiver i forskud som overskud i virksomhed, betales via hendes elevløn, men hun må godt starte med at opgive 0 og så ændre forskud løbende. Det vil ikke gi mere i skat hvis ikke hun har overskud og ikke ellers på virke løn Se her 2 links hvordan skat trækkes i løn når man har personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html 

 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/hvad-bestar-virksomhedens-resultat-til.html 

3

Skat er helt samme under uddannelse som under alt andet, så samme topskatte grænse som du let googler.  Mon det er et problem, den er meget høj

4

masser af emner at pløje igennem her http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt ja, forvekslede det lige med su :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)