Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som privatrådgiver (socialrådgiver) til borger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ved at være færdig som socialrådgiver og har i sinde at starte eget rådgivningsfirma. Mit spørgsmål er hvordan finder jeg frem til om der er basis for dette? Jeg beder om råd til at kunne afdække "marked" og hvordan jeg gør det bedst?
På forhånd tak
Sille

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du ikke det er smart at have erfaring fra det offentlige først? Jeg tænker umiddelbart at det er en fordel af kende systemet indefra først ihvertfald :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at overveje, om de, der kommer i konflikt med det sociale system typisk er

  1. Kunder, som har råd til at betale
  2. Kunder, som har ressourcemæssigt overskud til at vurdere, om dine ydelser er prisen værd.
Der er ingen tvivl om, at der bliver lavet mange forkerte beslutninger til skade for borgere i nød i vores eksisterende system, og at disse mennesker kunne have god gavn af kvalificeret hjælp - så efterspørgslen er der (eller kan i hvert fald skabes). Jeg er langt mere i tvivl om, om det kan lykkes at skabe en forretningsmodel, som er både etisk og økonomisk bæredygtig. 
Mange fagforeninger tilbyder sådanne ydelser til deres medlemmer. Det er min opfattelse (ud fra nogle få sager, som jeg har tæt kendskab til), at det er særdeles gavnligt for sagens forløb og udfald, når "det offentlige" er klar over, at der er andre professionelle, der kigger med. Som Mikkel forslår kunne du måske søge job i en sådan rådgivningstjeneste - det vil give dig indtryk af, hvordan markedet fungerer. 
Venlig hilsen

Hans
Tilmeldt 23. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mangler at oplyse at jeg arbejder som vikar i det offentlige ved siden af studiet. Så kender godt systemet indefra. Min tanke er at jeg arbejder deltid i det offentlige men tilbyder rådgivning ved siden af. Selvfølgelig ikke i den samme kommune, så der ikke opstår interessekonflikter.

Tilmeldt 23. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.  Ja der bliver truffet rigtig mange forkerte beslutninger i det offentlige.  De borger som ville kunne profitere af min hjælp har helt sikkert ikke mange penge  og derfor vil prisen for mine ydelser også være derefter.  Men ville det så være bedre at arbejde som socialrådgiver på freelance basis, hvor kommunerne kan købe sig til hjælp på kontrakt basis. Altså være " vikar" ?  Hvad tænker du?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)