Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelseskontrakt - Administrerende direktør / Indehaver

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 34
Fra  AdSearch IVS Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber på hjælp til følgende: 

Jeg skal til at udarbejde en ansættelseskontrakt til mig selv, da jeg jo er den adm. direktør / indehaveren af mit nye firma. Men er blevet i tvivl om, hvad sådan en kontrakt skal indeholde. Er der nogen, der kan hjælpe? Jeg har selvfølgelig set eksempler på disse igennem, men kan nogen evt. sende en skabelon til mig? 


- Mette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sålænge du evt er 100% ejer af selskabet så er det jo ikke så afgørende. Jeg går ud fra det er et selskab, når du siger adm. dir . for i en personlig virksomhed er du bare ejer og her er kontrakt ikke brugbar

Du KAN godt lave en ansættelseskontrakt for dig selv som direktør, selv om du jo som evt eneejer næppe kommer til at opleve uenighed mellem direktør og ejer 

Har selskabet flere ejere så bør der både oprettes en ejeraftale som her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html og en direktørkontrakt.

Direktørkontrakt er meget fri da almindelige standard regler for opsigelse osv ikke gælder for øverste adm. direktør, så det handler om at slå en evt opsigelsestid fra begge sider fast, og evt ferie der også frit kan aftales - og evt. konkurrence eller kundeklausul hvis der er - eller kommer flere ejere lige som det jo som standard forventes, at den adm. dir bruger al sin arbejdstid/kraft på selskabet (ikke arbejder for andre eller med andet som udgangspunkt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 34
Fra  AdSearch IVS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Vil det sige at jeg ikke er nødsaget til at udarbejde en direktørkontrakt, når jeg kun er ansat mig i et IVS? Jeg skal selvfølgelig udarbejde en kontrakt til min freelancer

- Mette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er eneste indehaver så er det ikke nødvendigt med direktør kontrakt, men du kan sagtens lave en som så vil være med i fremtiden hvis du sælger anparter men stadigt skal være direktør. Den er ikke nødvendig idag

Eneste du skal er at arbejdsgiverregistre og sikre du er tilmeldt ATP - og f.eks tilmelde dig Danløn så du kan gi dig selv og andre løn (ex din freelancer hvis denne er CPR person)

Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig for dig selv og kan være det for dig i forhold til din freelancer hvis denne er CPR person og måske svæver mellem honorar og lønmodtager i virkeligheden. Tag tilbud fra nogle forsikringsselskaber for dig selv og hør dem alle hvad de mener om din freelancer - når du beskriver hvad denne laver - er det ren freelancer behøver du den ikke

Hvis din freelancer er CPR person skal han indberettes - f.eks via danløn som bidragspligtig b indkomst - honorar. Du selv skal indberettes som alm a skatte modtager

Danløn aftale printer du fra deres system og udfylder + underskriver og giver til banken som videresender og så er du oppe at køre - 15 kr + moms per løn kørsel/person

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

M_DamDK:

Tak for svar.

Vil det sige at jeg ikke er nødsaget til at udarbejde en direktørkontrakt, når jeg kun er ansat mig i et IVS? Jeg skal selvfølgelig udarbejde en kontrakt til min freelancer. 

- Mette.

Det er ikke ifm den daglige drift at direktørkontrakten gør den store forskel for indehaveren. Til gengæld kan den få betydning ifm en evt konkurs i fremtiden.

Et eksempel: Uden en direktørkontrakt kan du ikke dokumentere noget lønkrav (ikke priviligeret) mod dit selskab.

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 34
Fra  AdSearch IVS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så dit råd er at lave en foreløbig kontrakt? Så kan den vel altid ændres, hvis situationen skulle ændre sig? 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lav en foreløbig kontrakt :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)