Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en del værdifulde domæne navne skal sælges...men hvor?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør nu her lille ven.

Du bryder loven ved ikke at afmelde domæner du ikke har et projekt til. - Længere er den ikke.

Du må ikke OPRETHOLDE registreringen, med salg for øje. - Og det har du lige bevist at du gør.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rimelig aktivitet på salg af domæner og websites på Sitetrader.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 32
Fra  Hittegods.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten...
det er nogle barske antydninger og ord...glasset er altså ikke altid halv tom.

Mens du sikkert har det fint med at spille politi og tale somom du aldrig har pruttet i en elevator (det har jeg, men jeg har mod nok til at grine og unskyld), så vil andre gerne videre.

Hvis jeg måske har en domæne der hedder, f.eks. carstenkvist.dk som har at gøre med heste der har politihjelme på, og har nogle andre heste domæne koblet til projektet, og så kan jeg se jeg ikke kan på passe mine heste fordi mine gede med grønne sokker savner opmærksomhed, så kan det være en anden kunne overtag mine heste eller gøre det bedre, og de vil gerne selv finde ud af om de vil have med heste eller ponyer at gøre, men vil alligevel gerne have min heste domæne/hjemmeside/koncept...Er du med?
Du antyder at jeg er i forretning med at købe og sælge .dk domæne navne med hensigt om at tjene på det som forretning, og det er jeg ikke. Men det betyder ikke at man ikke kan have en .dk domain med et koncept/service/side/osv. som er mange penge værd...selv om den er primitiv.
Så inden du fyrer den af med at beskylde, drink et glas vand, og lade den være HALV FYLDT!

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Carsten kvist er du sikker på at dk-hostmasters retningslinjer rent faktisk er dansk lov?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jub:

Carsten kvist er du sikker på at dk-hostmasters retningslinjer rent faktisk er dansk lov?

Ja.

Lov om internetdomæner:

Kapitel 5

Registrering og anvendelse af domænenavne

§ 25. Registranter må ikke registrere og anvende domænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten: Loven er jo rimelig klar og der er ikke noget at tage fejl af, men sådan af ren nysgerrighed, hvad straffer de overtrædelser med ? for det er hverken første eller sidste gang der er nogen der forsøger at spekulere i netop dette jo :)

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas.

Det eneste der står er:

Afsnit V

Sanktioner

Kapitel 13

Tvangsbøder og tilbagekaldelse af tilladelser

§ 45. Erhvervsstyrelsen kan pålægge administrator tvangsbøder med henblik på at gennemtvinge handlinger eller undladelser i henhold til § 18, stk. 1, § 20, § 21, § 22, stk. 1 og 2, § 32, stk. 1 og 2, og § 41, stk. 1, som det påhviler administrator at foretage.

§ 46. Erhvervsstyrelsen kan tilbagekalde en tilladelse, hvis administrator groft eller gentagne gange overtræder denne lov, regler fastsat i medfør af loven eller vilkår fastsat i en tilladelse udstedt i medfør af loven, eller hvis administrators virksomhed i løbet af en tilladelsesperiode ophører af andre grunde.

Stk. 2. Hvis Erhvervsstyrelsen tilbagekalder en tilladelse, jf. stk. 1, beslutter erhvervs- og vækstministeren, hvorvidt der skal holdes udbud over det pågældende internetdomæne, jf. § 4, og om Erhvervsstyrelsen midlertidigt skal varetage administrationen, indtil der er udpeget en ny administrator i medfør af § 7.

Det er jo ikke særlig sigende... - Men da loven er fra 1/3-2014 vil vi nok i fremtiden komme til at se en fastsættelse af sanktioner.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan jo starte med ejeren af hittegods.dk . :)

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede faktisk at loven var ældre :)

Det bliver spændende at følge, jeg er heller ikke den store fan af at folk hamstrer domæner på den måde så IMØ er det godt at der bliver gjort noget ved det :)

Jeg har en kammerat der ejer hans noget specielle efternavn som .dk for sjov kontaktede ham der ejede .com domænet for at høre om han måtte købe det.

Han modtog et her-og-nu tilbud på 1mio$ hvis han slog til med det samme....... :)

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

jub:

Carsten kvist er du sikker på at dk-hostmasters retningslinjer rent faktisk er dansk lov?

Ja.

Lov om internetdomæner:

Kapitel 5

Registrering og anvendelse af domænenavne

§ 25. Registranter må ikke registrere og anvende domænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Super tak for svar, meget interessant. 

Og tak til personen der lige måtte fyre en minus afsted - sikke da noget at spørge om. Ja jeg kunne godt selv have checket op, men nu var jeg lige på min mobil og på farten og med muligheden for at spørge en der potentielt ved noget om det - men nu ligger informationen da også på Amino og til andre der læser med. 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)