Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af mit firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 24
Fra  Kitedanmark.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtog sidste år en faktura fra et dansk firma på min "catch-all" mail omkring manglende betaling af en service-ydelse.

Jeg tjekkede fakturaen og den var sendt til en ukendt modtager på mit domæne. Jeg kontakter det danske firma og han bekræfter at personen der stå opgivet på fakturaen har modtaget service ydelsen og at han vil tage anden kontakt til personen. 

Jeg pakkede det væk og tænkte det nok var en person der havde skrevet forkert mail adresse på.

Efter et par måneder kan jeg se at den samme mail er tilmeldt nogle forskellige nyhedsbreve fra andre danske virksomheder - de røg i spam mappen og alt glemt.

Nu har jeg så igen fokus på denne mail-adresse på mit domæne - som min catch-all mail opfanger. 

Jeg fik en linkedin invitation om bekendskab med en bankrådgiver i en dansk bank - sendt til samme mail og til samme person som jeg oplevede stod på fakturaen et år tilbage.

Jeg lavede lidt hurtigt google søgning på mailen og fandt her et problem. Jeg opdagede at personen havde oprette reklamer med den samme mail, personens telefonnummer og mit firmanavn - som om at hun var medarbejder i mit firma. Personen tilbyder samme ydelser som jeg og kan derved "skade" mit firmas omdømme.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til dette - skal jeg blot kontakte personen og bede om en forklaring og at personen fjerner det - eller hvad vil være mest hensigtsmæssigt? 

Mvh

Mark 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ret alvorligt. Har du overvejet at tage andre midler i brug (advokat/politi)

Denne person kan have optaget forpligtelser i dit firma's navn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen tvivl om, at du straks skal tage fat i personen. Gøre opmærksom på, at du retten til domænet m.v. og gøre opmærksom på, at du forbeholder dig erstatning. Dette bør ske skriftligt, så du har dokumentation for reklamationen.

Derudover vil jeg også forsøge at få fat i personen for at forsøge at undersøge, hvad formålet har været.

Hvis der er tale om en hostede hjemside, så vil jeg tillige tage fat i hostmaster og gør opmærksom på problemstillingen - måske har de i deres regelsæt nogle midler, som kan hjælpe dig.

Hvis der blot er tale om en uheldig person, som uheldigvis er kommet til at tage et navn, som ligger tæt på dit firma navn, og der her er tale om samme branche, ja så er det jo også nu fejlen skal rettes, mens den kan.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Et generelt godt tip - er ikke at bruge en catch-all email - både fordi det opfanger spam, men også fordi det er nemmere at opgive en email som ikke findes - og dem der sender mail vil ikke modtage en mail fra serveren som siger "Hey, denne bruger eksistere ikke" - dette vil give andre chancen for at se - at det måske ikke er rigtigt.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)