Jeg modtog sidste år en faktura fra et dansk firma på min "catch-all" mail omkring manglende betaling af en service-ydelse. Jeg tjekkede fakturaen og den var sendt til en ukendt modtager på mit domæne. Jeg kontakter det danske firma og han bekræfter at personen der stå opgivet på fakturaen har modtaget service ydelsen og at han vil tage anden kontakt til personen. Jeg pakkede det væk og tænkte det nok var en person der havde skrevet forkert mail adresse på. Efter et par måneder kan jeg se at den samme mail er tilmeldt nogle forskellige nyhedsbreve fra andre danske virksomheder - de røg i spam mappen og alt glemt. Nu har jeg så igen fokus på denne mail-adresse på mit domæne - som min catch-all mail opfanger. Jeg fik en linkedin invitation om bekendskab med en bankrådgiver i en dansk bank - sendt til samme mail og til samme person som jeg oplevede stod på fakturaen et år tilbage. Jeg lavede lidt hurtigt google søgning på mailen og fandt her et problem. Jeg opdagede at personen havde oprette reklamer med den samme mail, personens telefonnummer og mit firmanavn - som om at hun var medarbejder i mit firma. Personen tilbyder samme ydelser som jeg og kan derved "skade" mit firmas omdømme. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til dette - skal jeg blot kontakte personen og bede om en forklaring og at personen fjerner det - eller hvad vil være mest hensigtsmæssigt? Mvh Mark |
Det virker ret alvorligt. Har du overvejet at tage andre midler i brug (advokat/politi)
Denne person kan have optaget forpligtelser i dit firma's navn