Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kategorier i Wordpress - kan de deindekseres?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

tak for dit svar. Problemet er jo netop bare, at kategorien stadig er indekseret. Blogsiden hedder dermed http://www.hukommelsestraening.dk/category/blog/ og ikke http://www.hukommelsestraening.dk/blog/, som jeg godt kunne tænke mig det.. 

Så det har desværre ikke afhjulpet problemet..




Selv tak.

Problemet er såmænd at der bliver blandet 2 ting sammen her

Den valgmulighed du valgte er såmænd god nok, men har ikke noget med din kategori-oversigt at gøre. Det er til URL'en for for de enkelte posteringer. Der var ikke gået noget galt her, og det var det eneste jeg svarede på.

Dine oversigter er en anden historie, og skal løses på forskellige måder - afhængigt af dit WordPress-tema og hvilke plugins du bruger. 

Jeg kan se du bruger pluginnet WordPress SEO. Der kan du gå ind under "SEO > Permanente links" og vælge:

"Strip the category base (usually /category/) from the category URL."


En anden mulighed:
Gå ind under "Indstillinger > Læsning" og vælg den rette "indlægsside", som skal være en "side" du har oprettet, som du kalder "blog". Kræver at den side du har valgt bruger en skabelon, som kan vise oversigter. 


Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over, at jeg er rigtig irriterende lige nu, men...

Jeg kan godt finde "permanente links" under "SEO", dog findes der ikke "Strip the category base (usually /category/) from the category URL."

Den anden mulighed virker heller ikke, da bloggen åbenbart ikke er registreret som side i dette theme.. jeg kan i hvert fald ikke se den er der...

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skulle gerne ligge øverst. Lige under teksten Permalinkndstillinger...

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:
Den anden mulighed virker heller ikke, da bloggen åbenbart ikke er registreret som side i dette theme.. jeg kan i hvert fald ikke se den er der...

Du mangler at opgradere WordPress SEO til den nyeste version. Se om ikke det kan få frembragt valgmuligheden.

Hvis du har oprettet en "side", der hedder "blog", så sørg også for at tjekke om du kan skifte skabelon under Sideegenskaber.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita og jer andre, der har deltaget og hjulpet. 

Det lykkes, efter at jeg fik opdateret wordpress, så det er dejligt. Tak for jeres hjælp - jeg værdsætter det meget!

Venlig hilsen, 

Lars

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)