Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af et giveaway

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg overvejer at lave noget giveaway i min virksomhed, men er i tvivl omkring om dette skal bogføres i dinero, og hvordan jeg gør dette, eller om jeg blot skal nedskrive mit varelager når jeg tæller det op sidst på året. Dette medfører dog, at mit regnskab ikke er særligt gennemsigtigt.

På forhånd tak :) 

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogfør som du plejer, dvs lav en almindelig faktura til den du "forærer" varen til, også sæt rabatten til 100%. Evt vedlægge fakturaen, så de kan se hvilken beløb de reelt har fået gave for :-)

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, det er nu ikke helt rigtigt.

Du skal kreditere dit varelager med det som du giver væk, og så skal du debitere beløbet under markedsføringsomkostninger. Da du vel forventer at du får noget ud af det på et senere tidspunkt. Der er IKKE tale om omsætning, og det må derfor ikke være en del heraf, som det vil blive, hvis du lavede en faktura uden særlige modifikationer.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :) 

Jeg har også et andet spørgsmål, jeg håber du kan svare på. 

Jeg har fået en reklamation på et produkt, hvor kunden fik et andet produkt i bytte. Kan jeg i dette tilfælde blot gøre som Thomas skrev, med at bogføre et salg uden værdi, og i bilaget referere til det andet salg? 

på forhånd tak :)

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har selvfølgelig helt ret.. 

Godt der er nogen der er vågne, når jeg tilsyneladende ikke selv er :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

En faktura med rabat på 100% kommer ikke til at ændre omsætningen!

Er der tale om uvæsentlige beløb i forhold til driften kan du vælge at fakturere med 100% rabat, og ønsker du at kunne vise gaven som markedsføring vælger du den anden løsning.

Det samme kan du gøre med reklamationer, men her skal markedsføringskontoen erstattes af en reklamationskonto under vareforbrug

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)