Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brainstorm - hjælp til app

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino!

Jeg arbejder i øjeblikket på udviklingen af et nyt koncept til en smartphone applikation. Jeg er i den spæde start, men er kommet til et punkt hvor jeg har svært ved at komme videre, og her har alle jer dygtige iværksættere & amino'er tidligere været en kæmpe hjælp, så det håber jeg i kan være endnu engang.

Jeg er i gang med at udvikle et koncept som har mange af de funktioner som findes i velkendte apps som "endomondo" og lign. trænings apps. Her skal man vælge hvilken type motion man benytter, eksempelvis: gang, løb, cykling, eller andet (herunder løbehjul, rulleskøjter, skateboard, osv.). Problemet er dog at det er ret vigtigt at brugeren ren faktisk benytter det valgte "transport middel", og ikke snyder ved at indtaste cykling og herefter sætte sig ind i bilen og køre 20km. mit problem er så, Hvordan kan dette sikres?

Mit eget bedste bud har i øjeblikket været at sætte en km/t begrænsning ved hver af kategorierne, eksempelvis 50 km/t ved cykling eller 20 km/t ved løb. Jeg mener dog ikke at dette er den optimale løsning, hovedsagligt opstår er der 2 problemer ved denne løsning:

1) Der vil være en hvis %-del af cyklister som vil kunne komme over en realistisk fart grænse, og det er svært at vælge en realistisk fartgrænse som samtidig afhjælper problemet

2) Det udelukker fortsat ikke at man eksempelvis kører på en 30-knallert i stedet for at cykle

Jeg håber at i forstår den udfordring som jeg har svært ved at løse og at nogle af jer skarpe hjerner derude bag skærmene har en alternativ idé til løsningen af denne udfordring. Der findes ingen rigtige og forkerte svar på denne udfordring, og jeg håber på at høre så mange alternative løsninger som muligt, (Ingen løsninger er dumme, så skyd løs)

De bedste hilsner

Morten Sørensen

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvorfor er det så vigtigt for dig om folk snyder eller ej? - De snyder vel kun dem selv?


Frank

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank!

Der er tale om et koncept som har mange af de features som eksempelvis endomondo også bruger, men de bliver brugt på en anderledes måde. Formålet med selve app'en er ikke en trænings app ligesom endomondo, men en del af konceptet går stadig ud på at tracke hvor langt personer går, løber, cykler osv.

Jeg har svært ved fuldstændig at konkretiserer for dig hvorfor det er essentielt, uden at lægge hele konceptet ud på Amino.

Men det er ret væsentligt for at App'en kan fungerer optimalt at det ikke er muligt at snyde. Jeg har indtil videre kun kunne se en løsning med en fartbegrænsning, således at App'en registrerer uregelmæssigheder såsom at en person bevæger sig med 100 KM/t, når de er sat til at cykle. Men som beskrevet ovenfor synes jeg ikke dette er den optimale løsning.

Med venlig hilsen

Morten Sørensen

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sikkert bruge accelerometeret sammen med gps'en til at gætte på transportmiddel. Prøv at søge på google efter problemet. Jeg er næsten sikker på, der er andre end dig der har siddet med det :-).

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar dkchokk - Det vil jeg lige tjekke op på,  :)

Fortsat god Lørdag!

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde ikke selv tænkt i baner af at bruge accelerometer, men det kunne meget vel være en rigtig god løsning på problemet. En artikel fra University of California hævder at dette er muligt (at gætte transportmidlet ved hjælp af accelerometeret og GPS).

Så den metode skal der uden tvivl brygges videre på.

Dejlig start på ens Lørdag ;)

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Morten,

Du kunne kræve at man skal bruge en pulsmåler? :) Hvad ville pulsen ikke stige til, hvis han f. eks løb 30 km/t i 5 minutter? Eller cykle med 100 km/t i 3 minutter? - Du kunne inkorporere at hvis pulsen ikke stemmer overens ens farten, at der så er noget galt?

Frank

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)