Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsbutik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg er ny her på siden, og jeg er sikker på at disse spørgsmål har været oppe og vende et par gange før. MEN Jeg er gået i gang med at undersøge mulighederne for at jeg kan åbne min egen børnetøjsbutik. I den forbindelse har jeg taget kontakt til div. Firmaer og det ser lovende ud, jeg har kigget efter mulighed for evt. Leje af lokaler, er så småt begyndt at kigge efter inventar (har I nogle gode forslag til sider med inventar, smid gerne links) altsammen for at jeg kan lægge en plan sammen, FØR jeg tager til banken med min idé. Hvor meget kapital tror I at jeg skal have for at få min drøm til virkelighed? I starten vil jeg have en overskuelig butik, med ca. 8 forskellige mærker, hvor jeg som udgangspunkt vil selv stå i butikken og have hjælp til regnskab m.m. Jeg håber på en masse dejlige inputs :)

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm.........hvad koster en is, det afhænger nok af hvad slags og str. det skal være.

Men indretning med inventar kan måske gøres for 100-150.000

Varelager koster måske 500.000.

Husleje/depositum/garanti/forudbetaling 50-150.000

Markedsføring 10-50.000

Webshop ?

Opstart med det hele koster måske 500.000-1.000.000

Heraf bør du nok have 20-40% og så kan du måske låne resten hvis du har lavet en god forretningsplan.

Det er en hård branche.........H&m er svære at matche prismæssigt, men selvfølgelig kan der være plads til andre. 

Husk endelig at åbne webshop også.

Mvh

Ulven

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ulven. 

Tak for input. Det er selvfølgelig rigtigt mht. Størrelse og pris. Jeg havde i mine tanker gjort lidt om hvad inventar måske løber op i og må nok indrømme at selv indretningen ikke løb op på 150.000,- men måske med ALT inventaret, kasseapparat, stativer m.m, varelager alt afhængigt af hvilke mærker m.m løber meget nemt op i de 500.000, men det kan gøres noget lavere med indkøbspriserne i mente (så er det en ok stor butik) Jeg synes selvfølgelig at jeg har en god forrretningsplan om man vil, ellers ville jeg jo ikke gå i gang med dette, der er bla. Et par lækre mærker som jeg ikke kan finde i Danmark som jeg ser gode muligheder i at introducere til det danske marked, men hvilke flere overvejelser bør jeg gøre mig? Især ang. Webshop? 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulven giver nogle ringtig gode svar og især posten til markedsføring må ikke undervurderes eller nedprioriteres.

Hvis du vil føre mærker/produkter, som ikke kan fås andre steder i landet, er det af afgørende betydning, at budskabet kommer ud! Webside/-shop og diverse annoncering koster rigtig mange penge, men der kommer ikke kunder i butikken, hvis de ikke får kendskab til den!Smile

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Min røde lampe blinker...

Det gør den fordi du vil alt for meget selv i opstarten.

Som jeg har skrevet i en del andre tråde, så få fat i en der er rigtig god til projektstyring med opstart af butik. Her vil du meget hurtigt finde ud af om din drøm har ben at gå på. Der er så mange steder du kan dumpe i vandet og det gælder om allerede i opstarten at få vendt alle de sten der kan være.

Markedet du er på vej ind på, er et marked hvor der dagligt er en eller anden (kvinde) der får en ide om at starte en webshop med børne tøj. I dit tilfælde er det så en smule anderledes da du påtænker en fysisk butik.
Jeg er af den helt klare overbevisning om at man som mindre selvstændig, har størst mulighed for at overleve hvis man også har webshoppen med. Du får et ekstra ben at stå på, men husk lige at du også får det ekstra arbejde, og tro mig, der er mere arbejde i dette end du lige regner med.

Et lille tip fra denne del af branchen, er at du sikkert vil rende ind i visse leverandører som ikke vil have deres produkter både i en fysisk butik og også på nettet.

Et godt sted at kigge efter inventar er supersellers.dk eller kig efter konkurser. Her kan man ofte komme i nærheden af meget billig inventar. Du kan også bare søge på DBA efter butiksinventar.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)