Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirring omkring told

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg mangler lige lidt hjælp til told, da det pt. er lidt forvirrende.
Først og fremmest - jeg registrerede min virksomhed i Juni, og krydsede af i importør - så det er på plads!

Jeg bestilte produkter hjem fra Kina for 172$  inkl. fragt til Danmark.
Efterfølgende fik jeg dem leveret 4. august på min adresse - DHL skulle oprindeligt komme med dem, men det var et andet firma der var der, som blot stillede pakken under trappen - det vil sige jeg ingen kvittering har modtaget på dette.

Efterfølgende er jeg blevet lidt forvirret - hvordan får jeg afregnet tolden med SKAT?
Skal jeg nu selv logge ind og udfylde noget, eller skal jeg forvente, de sender mig en opgørelse til september, over det jeg har fået tilsendt i august?
Hvis jeg selv skal indberette - det toldsystem man skal logge ind i - hvor får jeg brugernavn og adgangskode fra?

Sidst men ikke mindst - findes der en hurtig guide omkring bogføringen af køb fra 3. lande (Tænker på importmoms osv)

Mange spørgsmål - håber i vil bruge et par minutter på at besvare.

Rigtig god weekend :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

HenrikJJ:
Sidst men ikke mindst - findes der en hurtig guide omkring bogføringen af køb fra 3. lande (Tænker på importmoms osv)
langt de fleste regnskabsprogrammer har helt automatisk en konto der bogfører import moms korrekt - den vil så hedde som her - varer fra uden for EU  - eller varekøbe verden eller lignende, og når man bogfører købet inkl fragt og moms på en sådan konto, så bogføres importmoms korret

Du kan ellers læse her - og se skema for inden for og uden for EU og se både hvordan det foregår og hvilke rubrikker der skal bruges: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Told er ikke lige et speciale her men du må da ha fået en regning fra DHL eller hvem der nu ellers satte pakken - for fortoldningen hvor alt burde fremgå?

Ellers må du kontakte DHL hvis de var speditør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du importør registreret vil du i den efterfølgende måned modtage en opkrævning fra SKAT på tolden.  Du har ikke noget at bruge toldsystemet til da din vare allerede er ind fortoldet.

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for godt svar!
Jeg bruger dinero, og har bogført det som varekøb verden, og kan se i min næste moms periode, at der er registret 884 kroner under Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande) * - så det er vel som det skal være? :)

Hvis ikke jeg får noget fra SKAT, må jeg lige have fat i DHL, selvom de sendte (kan selvfølgelig ikke huske navnet) et andet fragtfirma til at levere pakken.

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak, det var det jeg håbede!
Så bør det være til at overskue :)

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ved du cirka, hvornår jeg får tilsendt noget fra SKAT?
Det er blevet september, og har stadig intet modtaget, selvom jeg fik varer hjem fra Kina sidste måned? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mener der det omkring 10 - 15. i den efterfølgende måned du modtager opkrævningen fra SKAT. Du skulle meget gerne have modtaget et told dokument  (" Fuldstænding Express") fra DHL 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)