Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder det for SEO hvis en hjemmeside er på engelsk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Kære alle. 

Jeg er fotograf og er ved at omdanne min tidligere "portfoliohjemmeside" til en hjemmeside hvorigennem jeg skal skaffe kunder. Derfor skal jeg nu have lavet al SEO, så jeg i fremtiden kan findes på google. Siden har indtil nu været på engelsk, men jeg er i tvivl om jeg kan lade den forblive det eller om jeg skal skrive alt på dansk? Kan dansk google læse min tekst på engelsk? Hvad er bedst for SEO? 

På forhånd tak!

Mvh Katharina 

www.katharinagrage.com 

Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

For å få en god plassering i dansk Google bør innholdet være på dansk. Google kan sagtens lese den engelske teksten og kategorisere den riktig i forhold til de danske ordene, men med engelsk tekst vil den rangeres som mindre relevant i DK.

Så for SEO er dansk tekst best.

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, hvor vil du finde dine kunder henne?! Vil du finde dem i dk, eller internationalt?! Hvis svaret er i Danmark, hvad er grunden så til at skrive på engelsk?! Set i forhold til Google, så er der ingen tvivl - Hvis du vil findes på danske ord som fotograf osv, så skal siden også være skrevet på dansk. 

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Google finder det mest relevant at vise dansk indhold til danske søgende.

Så hvis du ønsker at blive kontaktet af danske kunder, så skal din hjemmeside være på dansk.

Ønsker du at målrette din side internationalt, så skal din side være på engelsk.

Hvis du ønsker at målrette begge dele, så kan det være en fordel også at købe

 www.katharinagrage.dk og målrette .DK domænet imod Danmark, og .COM imod det internationale marked.

Du kan selvfølgelig også lave en dansk version på da.katharinagrage.com eller aktharinagrage.com/da

 

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar! Det skal helt sikkert gøres på dansk så :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem tildelte dette indlæg 2 stjerner?

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 9
Fra  prXpress Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Katharina Grage:
"portfoliohjemmeside"

Et par tips:

Engelsk gør det sværere at finde dig på danske søgemaskiner.

Du bør også overveje hvad du vil søgeordsoptimere efter og huske, at hver underside rangerer forskelligt. Er det din forside, som du vil have folk ind på, og på hvilken søgning?

Lad os sige det er søgninger på "Fotograf København". Her kan jeg se, at konkurrencen ikke er så stor, da fotografer sjældent bruger tekst på deres sider. Og Google foretrækker tekst. Du vil derfor have en rimelig chance for at komme langt op, hvis du vælger at skrive en tekst, hvor ordet "fotograf" og "københavn" dukker op en 6-7 gange måske.

Det er meget vigtigt, at dit title-tag og sekundært metabeskrivelse også indholder 'Fotograf København'. Også overskrifter og underoverskriter inde på forsiden bør være markeret med H1, H2 osv.

Hjælper også at have et par billeder, der hedder fotograf-københavn-pic1.jpg fx. På din bryllups-underside, bør billederne hedde "bryllupsfotgraf-københavn-1.jpg", hvis de skal være optimeret efter søgninger på "bryllypsfotograf københavn" osv.

SEO er en hel videnskab med et utal af tips og tricks og mangeårig intuition, da Google ikke offentliggør hvad præcis der virker. Men hvis du vælger at lægge mere tekst ind på din forside, så kan du hurtigt overhale dine konkurrenter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)