Jeg er principielt enig med Rikke, hvis der er tale om en godkendt revisor (registreret eller statsautoriseret).
Der vil i så være eks. aftalebreve m.v., som beskriver hele samarbejdet og ikke mindst de forskellige terminer og hvem der gør "hvad" "hvornår".
Der er ingen tvivl om, at er regnskabsmaterialet afleveret i overensstemmelse med de indgåede aftale, så har revisoren er problem, som dels udmøntes i en eller anden form for erstatning til kunden (jura, som vi har advokater til) og formentlig en bøde ved klage til revisornævnet.
Hvis der derimod ikke er tale om en godkendt revisor, ja så er der kun at forsøge en retssag for at kunne få en erstatning for de påførte tab m.v.
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale trådstarter om hurtigst muligt at få udarbejdet og indberettet de manglende årsregnskaber, også selv om de givet er omfattet af reglerne for genoptagelse (d.v.s. egenkapitalen er intakt og der ikke forefinden ulovlige udlån til ledelse eller aktionærer). En genoptagelse kræver fuld revision af årsregnskabet samt en gennemgang af regnskaber og bogholderi fra seneste årsregnskab til erklæringsdagen, da revisor skal kunne indestå for, at selskabet ikke er blevet forringet i denne periode.
Hele "seancen" kan blive rimelig omkostningstung, desværre.
@Ravn - Det er korrekt, at selskabets ledelse har modtaget såvel rykkerskrivelser m.v. fra Erhvervsstyrelsen, men disse udsendes nu kun i den "digitale postkasse", hvorfor der stadig er rigtig mange, som ikke får læst sin post.
@trådstarter - Jeg vil anbefale dig at kontakte en godkendt revisor med henblik på udarbejdelse af årsregnskaberne samt kontakte en advokat med henblik på at få en dialog i gang med din tidligere revisor, herunder dækning af de ekstra omkostninger, som alt andet lige bliver konsekvensen af de manglende årsregnskaber.
Tonny