Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Profiltøj logo og synlighed i forhold til skat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor meget og hvor lidt kan man slippe af sted med i forhold til beskatning som profiltøj/arbejdstøj?

Jeg skal leverer en del profiltøj til en virksomhed. Tøjet skal bruges på messer hvor man typisk skal har en keyhanger eller et navneskilt på jakken.
Virksomheden er bevidste om at der skal være virksomhedsnavn broderet eller trykt på for at man kan betegne dette som arbejdstøj, dog ønsker de at disse logoer skal være så usynlige som mulig.

Skal logoer være synlige for alle for at kunne betegnes som arbejdstøj eller kam man i princippet have logo broderet på en lomme som sidder inde i en jakke?

Hvad må jeg og hvad skal være opfyldt for ikke at komme i klemme med skat.

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob

Jeg har solgt nogle blæsere til et firma. Der er brystlomme. Jeg fik lavet nogle "lommetørklæder", der er syet pap ind i. På disse står firmanavnet. Stoffet har samme farve som blæser og hænger ned over toppen af lommen. Dette har Skat godkendt, da det blev vist dem - at de ikke løftede i flappen - det er en anden sag. Der var navn og logo.

Skjorter er det syet på flipperne, synligt.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

og så er det af betydning for virksomheden, at det er noget den køber til sine medarbejdere til brug på udstillingen for når du skriver virksomhed, kunne det jo også være ejer selv, og her er der meget skrappe regler før noget som helst tøj godkendes, men er det til ansatte som SKAL bruge det og KUN må bruge det på arbejde ikke ellers, så udgår skat langt mere naturligt fra, at det er korrekt og ikke i ejers personlige interesse - men en firma uniformering på udstilling

logo må så godt være diskret vil jeg mene

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Virksomheden er af en karakter hvor man ikke rigtig kan lave koblingen mellem en ejer, altså problematikken mellem privat brug og virksomhedsbrug.

Det de præcist skal bruge er jakkesæt + skjorter samt nederdel/Blazer samt skjorte til kvinderne.
Det jeg påtænker at gøre er at broderer virksomhedens navn i bukse linningen og broderer på manchetten af skjorten i samme farve som stoffet.
Jeg vil ikke lave broderinger på jakken med henvisning til at der benyttes skilte eller keyhanger.

Jeg tæskede SKATS side igennem med dette problem, og som altid er der masser af muligheder for fortolkninger.

så spørgsmålene er så:

Vil man godkende brodering i bukselinningen da synligheden af logo jo kan forsvinde ved brug af bælte.

Vil man godkende en jakke uden logo.

Vil man opfatte jakke og bukser som selvstændige enheder eller vil de blive opfattet som et sæt (her manglende logo på jakke) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Virksomheden er af en karakter hvor man ikke rigtig kan lave koblingen mellem en ejer, altså problematikken mellem privat brug og virksomhedsbrug.
som må betyde at det ikke kan komme ejer specielt tilgode men er ansatte der SKAL bruge uniformen og ikke bruger den uden for arbejdet

Jeg vil ikke turde svare konkret - for det er da sjovt at man vil ha logo et sted der kan dækkes af bæltet eller andet som gør at logo slet ikke ses - det KUNNE jo gi skat tanken at tøjet skulle bruges privat siden - så den tør jeg ikke tage stilling til. Skat kan jo - formentlig for ca 400 kr gi bindende svar hvis der spørges så det ikke kan misforstås

Det må ikke være et forsøg på at få tøj alle kan bruge efter messen som erstatning for løn - hvis der skal være fradrag - og det kunne lyde sådan , for broderi koster - og lægges det dyre broderi så et sted der bevidst skjules, så tror jeg man kan gøre andeprøven

Hvis den vralter som en and, rapper som en and og flyver som en and - så er det nok en and Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)