Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til html

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Jeg er ved at lære det mest basale, ved at opbygge en hjemmeside. Jeg syntes faktisk det er meget spændende at rode lidt med HTML koder og div. Stick out tongue
Det skal dog slås fast at jeg er nybegynder på dette område, hvilket man måske kan se på mit spørgsmål.

Jeg arbejder i wordpres og opbygger primært min hjemmeside op via html. 

Jeg har fundet denne css: 

blockquote {
    backgroundurl(images/bg-quote1.png) no-repeat;    
    color#a5a4a4;
    font-styleitalic;
    margin30px;
    padding30px 30px 30px 50px;    

 Den vil jeg gerne 'indsætte' på min hjemmeside. Men jeg aner ikke hvordan, jeg har søgt rundt på google, men det har næsten kun gjort mig mere forvirret. 

Kan man ændre den til en html kode, eller skal man indsætte den i sin css fil (Og hvordan gør man evt. det?)

Håber der er en hjælpende sjæl, der kan hjælpe mig

vh,

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

hvad mener du helt præcist med at du bygger hjemmesiden op med html? Wordpress er jo et samspil mellem en masse forskellige programmeringssprog/filer fx. php, javascripts, html-stumper og css-filer...

Din css kodestump kan sættes ind flere forskellige steder alt afhængig af hvordan den skal bruges, Vil du gerne have dine citater til at se ud på en bestemt måde på alle sider? På en bestemt side eller et bestemt sted?

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Hej Nicolaj,