Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til html

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Jeg er ved at lære det mest basale, ved at opbygge en hjemmeside. Jeg syntes faktisk det er meget spændende at rode lidt med HTML koder og div. Stick out tongue
Det skal dog slås fast at jeg er nybegynder på dette område, hvilket man måske kan se på mit spørgsmål.

Jeg arbejder i wordpres og opbygger primært min hjemmeside op via html. 

Jeg har fundet denne css: 

blockquote {
    backgroundurl(images/bg-quote1.png) no-repeat;    
    color#a5a4a4;
    font-styleitalic;
    margin30px;
    padding30px 30px 30px 50px;    

 Den vil jeg gerne 'indsætte' på min hjemmeside. Men jeg aner ikke hvordan, jeg har søgt rundt på google, men det har næsten kun gjort mig mere forvirret. 

Kan man ændre den til en html kode, eller skal man indsætte den i sin css fil (Og hvordan gør man evt. det?)

Håber der er en hjælpende sjæl, der kan hjælpe mig

vh,

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

hvad mener du helt præcist med at du bygger hjemmesiden op med html? Wordpress er jo et samspil mellem en masse forskellige programmeringssprog/filer fx. php, javascripts, html-stumper og css-filer...

Din css kodestump kan sættes ind flere forskellige steder alt afhængig af hvordan den skal bruges, Vil du gerne have dine citater til at se ud på en bestemt måde på alle sider? På en bestemt side eller et bestemt sted?

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Hej Nicolaj,

hvad mener du helt præcist med at du bygger hjemmesiden op med html? Wordpress er jo et samspil mellem en masse forskellige programmeringssprog/filer fx. php, javascripts, html-stumper og css-filer...

Din css kodestump kan sættes ind flere forskellige steder alt afhængig af hvordan den skal bruges, Vil du gerne have dine citater til at se ud på en bestemt måde på alle sider? På en bestemt side eller et bestemt sted?

hej Gitte

Tak for dit svar

Jeg bruger wordpres og dens funktioner. Og så retter jeg lidt på siderne, og bruger en smule HTML når jeg skal rette hver enkelt side. Kan godt forstå du blev lidt i tvivl. Jeg er helt ny på området. 

Jeg vil gerne have citat til at se sådan her ud: 

Det skal være på alle sider, det samme sted,  undtagen forsiden. Det skal står i øverst i højre hjørne. Samt at at det skal være forskellige citater, der skal stå på hver side. 

Er det til at lave? 

vh.

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være nemmest at sætte ind i css filen. Det kan du enten gøre ved at downloade den med en ftp client som filezilla, eller du kan logge på backend og gå til Udseende > Editor og finde css filen i oversigten til højre. 

Du skal lige være opmærksom på, at "blockquote" alene ikke vil hjælpe meget, da den refererer til et html-element, som ikke findes (tror jeg). I stedet skal der en class-selector eller en id-selector (".blockquote" eller "#blockquote" henholdsvis) på.

Håber du kan bruge det til noget :)

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I WordPress under "Udseende" er der en funktion der hedder "Rediger css". Her kan du sætte din css stump ind. Blockquote er et html-element se mere her:

http://www.w3schools.com/tags/tag_blockquote.asp

Dog skal du være opmærksom på, at på denne måde kommer din CSS-regler til at gælde for alle dine blockqoute elementer. Vil du kun have det til at gælde for nogle bestemte blockquotes kan du give disse en class når du skriver html fx <blockquoete class="etellerandet"> og så skal din css-stump starte med

.etellerandet{...

så vil din css kun gælde for de blockqoutes du har givet denne class.

Du skal også være opmærksom på at du skal uploade et billede med navnet bg-quote1.png og stien til billedet skal skal matche stien i dit css.

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Smith:

Det vil være nemmest at sætte ind i css filen. Det kan du enten gøre ved at downloade den med en ftp client som filezilla, eller du kan logge på backend og gå til Udseende > Editor og finde css filen i oversigten til højre. 

Du skal lige være opmærksom på, at "blockquote" alene ikke vil hjælpe meget, da den refererer til et html-element, som ikke findes (tror jeg). I stedet skal der en class-selector eller en id-selector (".blockquote" eller "#blockquote" henholdsvis) på.

Håber du kan bruge det til noget :)

Hej Jeppe.

Tak for dit svar. Det giver stille og roligt mere mening. 

tak for din hjælp.

vh.

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

I WordPress under "Udseende" er der en funktion der hedder "Rediger css". Her kan du sætte din css stump ind. Blockquote er et html-element se mere her:

http://www.w3schools.com/tags/tag_blockquote.asp

Dog skal du være opmærksom på, at på denne måde kommer din CSS-regler til at gælde for alle dine blockqoute elementer. Vil du kun have det til at gælde for nogle bestemte blockquotes kan du give disse en class når du skriver html fx <blockquoete class="etellerandet"> og så skal din css-stump starte med

.etellerandet{...

så vil din css kun gælde for de blockqoutes du har givet denne class.

Du skal også være opmærksom på at du skal uploade et billede med navnet bg-quote1.png og stien til billedet skal skal matche stien i dit css.

Hej Gitte

tak for dit detaljerede svar. Det hjalp meget. Jeg prøver mig lidt frem. Smile

vh.

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)