Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

faktura når selskab er u/stiftelse

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Michael
Det er et IVS jeg har oprettet og der kan gå op til en måned inden jeg fik jeg oplyst CVR nr

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabslovens §41 stk.3
"For en forpligtelse indgået på kapitalselskabets vegne efter datoen for underskrivelse af stiftelsesdokument, men før registreringen, hæfter de, som har indgået forpligtelsen eller har medansvar herfor, solidarisk. Ved registreringen overtager kapitalselskabet de rettigheder og forpligtelser, som følger af stiftelsesdokumentet eller er pådraget kapitalselskabet efter underskrivelsen af stiftelsesdokumentet"

Får du af en eller anden grund ikke registreret dit selskab, hæfter du selv for de forpligtelser der påtages. Herunder vel også de tilbud etc du udsender.

Du må ikke opkræve moms på en faktura medmindre du er momsregistreret!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se nummeret længe før selskabet er registreret .

Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt. Takker for jeres svar

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:

Du kan se nummeret længe før selskabet er registreret .

men skal du ikke være momsregistreret før du sætter moms på faktura?

Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det skal jeg. Så jeg venter tålmodigt på der CVR nr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Momslovens § 47, stk. 5:

Stk. 5. Anmeldelse til registrering skal ske senest 8 dage inden påbegyndelse af registreringspligtig virksomhed. Virksomheden registreres med kvartalet som afgiftsperiode efter § 57, stk. 3. Hvis virksomhedens forventede samlede afgiftspligtige leverancer overstiger 20 mio. kr. årligt, registreres virksomheden dog med kalendermåneden som afgiftsperiode efter § 57, stk. 2. Hvis de forventede afgiftspligtige leverancer overstiger 20 mio. kr., skal virksomheden oplyse dette ved anmeldelsen til registrering. Ændringer i en virksomheds registreringsforhold skal meddeles til told- og skatteforvaltningen senest 8 dage efter ændringen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min opfattelse kan du vælge at fakturere fra 8 dage efter indgivelse af anmeldelse om registrering (herunder for moms). På det tidspunkt kan du også slå selskabets CVR-nummer op på www.cvr.dk.

Man kan jo ikke sætte hele verden i stå, blot fordi Erhvervsstyrelsen ikke var klar med elektronisk system til registrering af IVS´erne. Dette system skulle i øvrigt være lige på trapperne - og så opstår dette problem ikke igen.

Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, tak for svaret. Det er faktisk en god idé. :-) der er jo brug for at få penge ind i firmaet hurtigst muligt

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke prøvet at stifte IVS endnu, men er momsregistreringen ikke noget du gør efter at have modtaget bekræftelse på stiftelsen retur, eller er momsregistrering del af stiftelsesblanketten?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)