Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der særlige regler for import af disse vare?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg har i tankerne at starte en webshop op der forhandler foder til eksotiske kæledyr (afrikanske pindsvin og sugar gliders).

Da foderet skal importeres helt fra USA, vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af om foderet må importeres, da jeg ved at der kan være særlige regler omkring dette. Kender i evt en hjemmeside hvor jeg kan finde ud af det? Jeg har tjekket inde på skat, men jeg synes ikke at kunne finde en kategori der passer på dyrefoder.

Håber i kan hjælpe :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lidt læsestof her:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Foder/import%20og%20eksport%20af%20foder/Sider/Naar-du-skal-have-godkendt-et-midlertidigt-kontrolsted-til-import-af-ikkeanimalsk-foder.aspx

På http://vita.toldskat.dk/ kan jeg umiddelbart se at toldsatsen på dyrefoder er 4,5% men opretter jeg en forsendelse på Shop USA på dyrefoder til 100usd koster forsendelse, told + moms til sammen 504dkkr. 

Når foderet i Shopusa´s beregner koster 100usd = 561dkkr må vi gå ud fra at momsen udgør 25% = ca 135kr. Fragten koster måske 250.- og her ryger momsen også oveni, dvs 300 + 135 = 435. Restbeløbet er så tolden ca 65.- kr. Hvis tolden er 4,5 % af de 561.- kr er det ca 25 kr. 

Så jeg tror ikke det er helt ved siden af at sige 4,5 % i told. 

Men vær opmærksom på øverste link, det lader til at du skal igennem en større proces for at blive godkendt som importør af foder.

Fra Grenaa
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at kontakte fødevarestyrelsen, jeg håber ikke at det er så uoverskueligt som det lyder, men alt er jo uoverskueligt til man har lært reglerne :-)

Tusinde tak for svar!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)