Det er meget simpelt ud fra vores erfaring.
Aftaler vi med kunden at vi sætter 4 timer af til at løse en opgave fredag fra 8-12 så ringer kunden og har lige noget vigtigere kl. 8.15 og bliver så efterfølgende sur over at opgave 1 ikke er løst.
Aftaler vi om mandagen at en opgave er færdig fredag så ringer kunden 50 gange(overdrivelse fremmer forståelsen) i løbet af ugen og har liiiige en kommentar eller vil bare lige høre hvordan det går.
Så vi ser helst at folk smider en mail med en beskrivelse af hvad de vil have og så kan vi udfordre og samtidigt have det hele på skrift.
I forhold til nogle skifter opgave "hele tiden" kan altså skyldes flere ting.
1. Programmering er komplekst, selv det at flytte en knap kan være større opgave hvis man er uheldig. At finde den rigtige løsning kan kræve man lige spørger en kollega som er midt i noget andet og så springer man til en anden opgave for ikke at forstyrre.
2. Nogle gange er der bare opgaver som er vigtigere, vi drifter alle løsninger så er der et driftproblem så har det prioritet over alle andre opgaver.
3. Nogle opgaver kræver bare man tænker over dem eller har brug for luft. Har flere gange brugt 3-4 timer på en opgave og ikke komme nogen steder fordi man kan bare ikke dreje hvordan problemet skal løses, og dagen efter så løser man samme opgave på 15min, alene fordi tankerne har været andetsteds og underbevidstheden har arbejdet.
Det er et unødvendigt pres at kunden sidder og venter, hvis du ikke mener den leverandør du har valgt kan levere så har du enten ikke stillet opgaven rigtigt, eller simpelthen valgt forkerte leverandør.
Derudover så bliver der ofte snakket om ting på kontoret som andre kunder slet ikke skal høre.