Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyheds site, hvad må man, hvad må man ikke.?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

HVIS, jeg nu lavede en nyheds side, måtte jeg så kun poste mine egne nyheder, som er opsnuset af mig, eller må man gerne videregive nyheder via links eller lign.? ( Det kan jeg se via andre tråde, at hvis man omskriver artiklen til egne ord og så husker kilde link, sku den være i vinkel, dog noget andet med billeder) :-)

Jeg søger stadig nogen med erfaring i hvad man må og ikke må i forhold til lov og copyright, hvad denne nyheds side skal indeholde/omhandle som gør den anderledes end de andre....... Tjaaa, den må vi tage hvis der oprettes et mere fortroligt kendskab til hinanden ;-) Kan sige så meget som, det er en uselvisk nyheds side jeg stiler mod. ;-)

Håber det kan vække interessen/nysgerrigheden lidt hos jer. :-)

Mvh Dennis

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Så vidt jeg er i orienteret må du gerne 'videregive' nyheden med dine egne ord. Med links, mener du så til de andre nyhedshjemmesider? Jeg tror de vil blive glade for dig hvis du videresendte læsere ;)

Hvis du omskriver nyheden så er det god skik at lave en kildehenvisning til der hvor du har taget det fra :)

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at linke til dem, tænkte jeg også selv de nok som sådan vil være glade for, sende kunder viderer.. ;-)

Men, planen er jo at mine læsere ikke har lyst til at gå videre, andet end selv for at kilde sikre de ting der bliver videregivet fra evt hjemmside jeg har. :-)

Tænker det bliver et kæmpe arbejde at skulle omskrive ALLE de artikler man gerne vil videre give.. Hvad hvis man bare bruger overskrifter og så henviser i linket til siden... eller for at måtte bringe nyheden, så skal man måske selv skrive noget om denne nyhed?!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide det, er det ikke bare et RSS-feed? Tror godt at du må lave overskrifter, og så linke til der hvor nyheden er fra, men vil det ikke bare irritere brugerne at de konstant bliver sendt videre? :)

Hvad er det for en nyhedsside du er ved at lave? Eller har i tankerne. skriv evt. PM :)

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg gerne vil, er at bruge nyheds klip, artikler, billeder osv, i en præsentation, eller mere dokumentar agtigt præsentation, at fremføre den sammenhæng som jeg ser. Men hvordan ligger lovene i forhold til at bruge div. copyright beskyttede klip, artikler osv, hvis dette er med formål at udvide folks horisont, kritisere, statuere et exsempel osv. :-) så det er mere brugen af matrialet, end det er det at måtte linke til det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)