Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Beton og blandingen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet et lille projekt op, hvor vi skal lave en masse skulpture, fade, stole osv. 
Problemet er bare at jeg ikke kan få betonet til at holde fast når jeg så har lavet det i en støbeform.
Man kan brække det fra hinanden.... Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre, for at Beton holder til næsten alting?
Jeg har benyttet ganske almindeligt Beton, men det brækkede over da jeg tog det ud af formen!

En af de ting vi har forsøgt er en lampe, ud af beton. Men den flækkede efter det billed jeg har taget, som er vedhæftet!


HJÆÆLP :-)
 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo have noget bindemiddel i blandingen. Normalt bruger man støbemix, men i dit tilfælde vil det nok være bedre bare at købe færdigblandet dekorationsbeton.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tusind tak :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til små ting er det ikke sikkert beton er det bedste materiale, når jeg ser din pære, ville jeg overveje gips eller ler.

Beton er et blandingsprodukt, som man blander afhængig af anvendelsen, de typiske bestanddele i en simpel beton er cement, grus og sten.

Beton har normalt en meget høj trykstyrke, men en meget lav styrke overfor "bøj, knæk og bræk", derfor kombinerer man ofte beton sammen med jern, da jern har gode egenskaber på "bøj, knæk og bræk". En "jernbeton" er et stærkt materiale, som kan anvendes til mange ting.

Det kan gøres mere eller mindre avanceret, i dit tilfælde ville jeg forslå at du bruger noget kyllingenet i dine små afstøbninger, det vil sikre godt mod svindrevner og "bøj, knæk og bræk" påvirkninger.

Herudover findes der mange forskellige tilsætningsstoffer til beton, som kan fremme de egenskaber, du har brug for.

Held og lykke

De bedste hilsener

Finn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Til et projekt som din pære skal du bruge 1 del cement til 3 dele sand og blande op med vand til det har en konsistens som stiv grød.
Du kan evt. armere med hønsetråd - det vil øge styrken.
Du vil have god gavn af at vibrere det hele i de første timer, mens det størkner (læg støbeformen på en tændt dildo - eller en telefon, som du sms'er til konstant i nogle timer).

Brug ikke strandsand, da det dels indeholder salt, som kan gøre mærkelige ting, og dels har en rundere struktur, som ikke er lige så holdbar som sand fra en grusgrav.

Du kan eksperimentere med blandinger med mere eller mindre sand, indtil du finder den struktur, som du vil have.

God vind med projektet.

Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)