Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning vedrørende lovgivning om e-handel søges.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Forstår jeg dig ret hvis jeg siger at det du mener er, at enhver webshop i verden i omfattet af den danske lovgivning, hvis blot de opfylder et af to:

Den primære målgruppe er danske statsborgere, eller at siden kan oversættes til dansk vha. et redskab?

Jeg spørger ikke om det vil være lovligt for kunden i Danmark at købe varen, men derimod om det vil være legitimt for webshoppens vedkommende.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ra's Al Ghul

Du kan læse lidt om emnet her:http://www.markedsforingsretten.dk/bogen/7.html

mvh

Jesper

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er der ikke noget galt i.

Den danske lovgivning gælder i danmark, og ikke andre steder.

DU, som shopejer gør derfor ikke noget ulovligt, hvis du i Sydafrika laver en dansk side, der sælger Kath... Forudsat at det er lovligt at sælge i Sydafrika.

Dine kunder, hvis der skulle være nogle, i danmark, kan komme i problemer for ulovligt import. - Men det er principielt en Sydafrikansk shop uvedkommende.

Altså. DANSK lov gælder i DANMARK, og KUN her. - Men den gælder for dine kunder!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor det? - Det der vil ske, hvis han tiltrækker sig for megen opmærksomhed er, at hans side vil blive DNS-blokeret. - Men han har stadig ikke noget i klemme. - Han har ikke brudt nogen lov. 

Læg mærke til, at der i det du henviser til er tale om EU-praksis... - Men nu blev der jo spurgt til dansk lov.

Hvis man virkelig vil det der, så tror jeg bestemt man skal uden for EU.

Vi husker jo alle de der russiske sider der solgte musik billigt til danskere. - De betalte godt nok ikke kunstnerene... Dem DNS-blokerede man, fordi man jo ikke kunnen retsforfølge dem. De gjorde ikke noget ulovligt der hvor de holdt til.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Men alt det er jo egentlig ligegyldigt. - Hvis vi alligevel er ude i de ting. - Det interessante er jo så, om man bliver retsforfulgt. - Tror ikke vi skal regne med at det ukrainske piloti vil tage sig af det, hvis en ukrainsk side sælger piller til danmark.

Jeg vil dog poientere, at jeg mener man er idiot, hvis man virkelig tænker på at føre sådan noget ud i livet!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Læg mærke til, at der i det du henviser til er tale om EU-praksis... - Men nu blev der jo spurgt til dansk lov.

Ophavsretsloven er nu ganske dansk. Min pointe er alene at din generalisering ikke holder. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)