Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra side 1 til side 4 i Googles organiske søgeresultater - hvad sker det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har igennem længere tid haft rigtig gode placeringer i Googles organiske søgeresultater med siden shampoo-pristjek.dk. Bl.a. lå vores side nummer 2 på side 1 ved søgning på "aussie aussome volume shampoo" 

Pludselig, fra det ene øjeblik til det andet, er vi sendt ned på side 4 på denne søgning, og på andre søgninger er vi helt nede efter side 10.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der er sket? 

- Jeg har tjekket webmastertools, og her er ingen meddelser eller fejl

- Igår lavede jeg for første gang en Adwords kampagne - kan det have indvirkning?

- Når jeg tjekker søgeplaceringer, tjekker jeg fra en fremmed computer, hvor der ikke er logget ind med en Google-konto.

Håber I kan hjælpe mig med et bud på, hvad den pludselige tilbagegang kan skyldes. 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det sker, keyword-placeringer kan sagtens give udslag. Du er nød til at give det noget tid, før du kan være sikker på at den er faldet. 

Hvad med dine andre keywords? Er det generelt for din side at dine keywords er faldet, eller er det blot den nævnte. 

Er der mange konkurrenter på "aussie aussome volume shampoo" for burde da ikke være det sværeste at ranke på. Uden jeg ved meget om produktet. 

Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mange tak for dit svar.

Det er et generelt fald. Jeg har lige testet 10 keywords, som vi plejer at ligge højt på, og vi er sendt ned efter side 4 på dem alle Sad

Der er konkurrenter på Aussie søgningen, men det gik relativt let med at få en god placering (altså indtil idag)

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke du er den eneste, ser ud til at der er kommet en penguin opdatering.

https://www.seroundtable.com/google-penguin-three-19009.html

Så jeg ville give det lidt tid for at se hvor dine rankings lander, hvis de forbliver lave må du jo igang med at optimere. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

pristjek:
Vi har igennem længere tid haft rigtig gode placeringer i Googles organiske søgeresultater med siden shampoo-pristjek.dk

Hej.

Der er noget der undrer mig lidt.

Domænet er oprettet for godt 2 måneder siden. Hvordan kan du så mene, at siden har haft gode placeringer igennem længere tid? :-)

Der er mindre end 20 backlinks (heraf mere end halvdelen med nofollow) fra mindre end 15 domæner. Det er ikke ualmindeligt, at nyoprettede hjemmesider/domæner bouncer og falder lidt tilbage.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Det er et nyt site, så det kan selvfølgelig sagtens være det, der er forklaringen.

Lige i starten var der meget forskel i søgeplaceringerne, men de sidste ca 3 uger, har det faktisk ligget ret stabilt (ok, det er måske en overdrivelse at kalde det længere tid).

Jeg undre mig bare over, at siden pludselig er så langt nede i resultaterne - og blev faktisk lidt nervøs for, at jeg ubevist havde gjort noget, som Google ikke synes om.

Tilmeldt 26. Jul 14
Indlæg ialt: 41
Fra  40plus.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

pristjek:
Jeg undre mig bare over, at siden pludselig er så langt nede i resultaterne - og blev faktisk lidt nervøs for, at jeg ubevist havde gjort noget, som Google ikke synes om.

Som det sådan set allerede er påpeget i tråden, så er det helt normal "Google opførsel" det du ser. Ofte får nye sider "et kunstigt" boost til at starte med. Herefter skal de så finde deres "rigtige" ståsted i søgeresultaterne. Og det er moget, som godt kan tage et stykke med med spring op/ned i placeringerne.

mvh.

 

Dating på 40plus.dk - stedet hvor voksne mødes.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Impulskontrol.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget af det som i stigende grad er vigtigt for google placinger er kvalitenten af indholdet på siden. Den "måles" af google bla.a. ved at se på bounce-rate og på varigheden af besøg. 

Hvis du har google analytics på siden, kan du finde disse parametre for forskellige typer besøg.

Strukturen af dine sider tæller også - er der en oversigt over indhold, er billeder beskrevet, er der en kontakt side...

Og helt helt helt afgørende: er der materiale på din side som er kopieret fra andre sider? Det gælder også dine billeder. Prøv at google dine billeder og se hvor mange andre steder man kan finde dem. Google ved den slags straks ved indeksering.

Winnermind forandringsledelse - vejen til bedre beslutninger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)