jeg eg har brug for en prissætning i forhold til annoncering, redaktionelle omtaler mm på min FB side. Hvad ganger i jeres "likes" med i forhold til email marketing.
Giver følgende mening..
50.000 x 15 % x pris kr. Pr like. ( 15% ser et opslag)
Jeg er klar over at stk. pris bliver højere jo dybere man segmenterer...
Jeg prøver at finde ud af, hvad jeg kan tage for at annoncere for tredjepart bla. via min fb gruppe..
Du kan ikke fastsætte en pris baseret kun på antallet. Din pris skal baseres på hvor relevante de er, og hvor aktive de er. En hvilken som helst seriøs person vil også vide hvad din konvertering er.
Hvis det er en tilfældig side som fx. "Jeg elsker at sove længe om morgenen", så er det nærmest intet værd.
Er det derimod en side som fx. "Seje iPhone covers", så er den måske en del værd for en webshop, som sælger iPhone covers - det ville da i hvert fald være interessant for webshops som fx. sesus
Har du derimod en side om "Den flotteste mode i 2014", så kan den være interessant for en tøjbutik som Stylepit.
Er det en side om "Rejsedestinatoner" eller lignende turistede ting, så er det godt at bruge til at promoverer nye indlæg på fx. en rejseblog eller lignende.
1) Der er tale om en nichegruppe, med en snæver målgruppe i forhold til eks. "jeg elsker at sove længe mfl.
2) Jeg er helt med på at prisen afhænger af konverteringer, shares mm.
Et eksempel fra i går søndag - et indlæg har på 4 timer en rækkevidde på +7000 personer.
Mit spørgsmål går på en likvid og brugbar formel - på samme måde, som var det email marketing.
Mit forslag (antal likes x gennemsnitlige konvertering i % x pris pr like) - Jeg mangler prisen.
Det er mere interessant at kigge på antal interaktioner(Likes, Kliks, Kommentarerer, Shares)
En rækkevidde på +7000 personer betyder vel bare at 7000 personer har set annoncen, det er vel forfærdeligt dårligt HVIS det fungerer som en helt almindelig kampagne, og man kan forvente en CPA på et par procent maks.
Så den annonce er altså ikke mere end 100 kroner værd maks IMO.