Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPS

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør tage et blik på bluetooth beacon. Harddisken på p1 lavede et program om dem lige inden sommerferien

 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Se på billedet herunder, som er et screenshot fra min iPhone. Jeg sidder præcist, indenfor en halv meter, af hvor prikken er (sidder på Starbucks).

Det virker ret overbevisende. Mon det skyldes kombinationen af gps, wifi og andre, eller er Iphone mere præcis end f.eks. Sony Ericsson ?

Hvis du tager 3 målinger lige efter hinanden, bliver resultatet så det samme hver gang ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:
Det virker ret overbevisende. Mon det skyldes kombinationen af gps, wifi og andre, eller er Iphone mere præcis end f.eks. Sony Ericsson ?

Jeg vil tro at alle nyere smartphones bruger flere teknologier til positionsbestemmelse. Det kaldes for assisted GPS eller aGPS.

Viggo Poulsen:
Hvis du tager 3 målinger lige efter hinanden, bliver resultatet så det samme hver gang ?

Jep, prikken er det samme sted, også selvom jeg bruger et andet GPS program. Jeg har taget et billede af hvor jeg sidder, prøv at sammenholde det med GPS billedet jeg postede. Det er ret godt Smile

Mvh Carsten

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du huske at GPS er meget nemmere at få et godt fix i USA end det er i Europa, da satelitterne ligger meget mod syd i Danmark. Jeg har prøvet at sidde midt inde en beton bygning i USA og får et præcist fix meget hurtigt, mens jeg har prøvet at stå i Polen i et vindue uden at kunne få et fix. 

Som jeg skrev tidligere er BLE vejen frem, da du kan kontrollere sendestyrken på beacons, så du kan opfanges helt ned til 30 cm og og op til 50 meter. Macy's brugte dem til at poppe up, når du kom forbi et produkt, så kunne du få en forklaring og pris på produktet når du stod ved siden af det.

En anden mulighed kunne være hvis du står i køen til kassen og nærmer dig den lille slik hylde ved kassen, så kunne den poppe op og sige 3 pakker stimorol 5 kr., eller endnu bedre, vil du betale nu, når du var ved kassen. 

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten og Tue

Jeg tror den store forskel på mine unøjagtigheder og jeres vældig nøjagtige målinger er, at mine målinger foregår udendørs, langt fra både wifi og Ibeacon. Her er det kun antallet af fundne satellitter der giver nøjagtigheden. Hvis jeg f.eks. skal registrere placeringen af en container var det bestemt værd at overveje at klistre en Ibeacon på den. De står dog tit i et lidt barskt miljø så de skal være ret robuste.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)