Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive virksomhed fra udlandet - hjælp søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra London
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg går med tanker om at starte en virksomhed. Mit problem er, at jeg lige nu arbejder i London, og det kommer jeg til at gøre godt og vel et år endnu.

Derfor vil jeg sprøge, om der er nogen, der ved, om jeg kan starte en virksomhed i Danmark, men have fast adresse, arbejde osv. i England. Den ide jeg går og tumler med, er en ide til en online portal (service). Der vil altså ikke være indkøb af produkter - det er ren og skær noget, der kommer til at foregå online.

Spørgsmålet er så, om jeg kan/må oprette en dansk virksomhed, hvor virksomheden har adresse i London, og på den måde intet rigtig "bånd" til Danmark, udover at jeg driver den som dansker boende i udlandet?

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig eller har nogle kontakter, jeg kan prøve at høre ad :)

Tak for at have taget jer tid til at læse indlægget - og held og lykke med hvad I gør og laver derude.

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke hænge mig op på om det stadigvæk gælder men hørte på et tidspunkt at du kunne få ret gode skatte fordele hvis du som udlænding kom til England og startede virksomhed..
Hørte det var et forsøg på at hjælpe økonomien på fode igen i landet.

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kann sagten starte virksomhed i danmark sekv om du ikke bor i danmark. Du behøver ikke engang et dansk pas.

Du kan også sagtens have et konto i udlandet. Men hvis dit kontor i London begynder at sælge til det engelske market, så skal du oprette en engelsk filial til driften i england.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Die Deutsche:
Du kann sagten starte virksomhed i danmark sekv om du ikke bor i danmark. Du behøver ikke engang et dansk pas.
-

nah - den holder ikke. Du kan stifte selskab, men ikke virksomhed (som er personlig virksomhed) sådan bare lige uden dansk pas og statsborgerskab (og samtidigt fast bopæl i andet land) - men selskab ja

Der er stadigt ingen der har svaret på selve trådstarters spørgsmål - men jeg går ud fra du er dansk statsborger og vil stifte i Danmark fordi du vil drive forretningen fra danmark og ha den på plads når du kommer hjem - frem for at ha den liggende i UK, og ja det bør du så kunne - men du kan også ha engelsk selskab og drive fra DK - hvilket jeg dog kun ville anbefale hvis det er fordi en god del af dine forretninger forsat ligger i UK - Det er dog nok noget du skal lade en revisor se på ud fra dine helt konkrete planer - for der kan være for og bagdele ved begge valg. Se her om VIRKSOMHED ELLER SELSKAB til dine overvejelser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Die Deutsche:
Du kann sagten starte virksomhed i danmark sekv om du ikke bor i danmark. Du behøver ikke engang et dansk pas.
-

nah - den holder ikke. Du kan stifte selskab, men ikke virksomhed (som er personlig virksomhed) sådan bare lige uden dansk pas og statsborgerskab (og samtidigt fast bopæl i andet land) - men selskab ja

Alt andet en personlig ejet virksomhed kan stiftes fra udlandet uanset om du er dansker eller ej. Jeg er ikke forkert på den bare fordi jeg bruger ordet virksomhed istedet for selskab.

Et selskab er også en virksomhed. Lad nu være med at gøre det mere indviklet end nødvendigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Die Deutsche:
Et selskab er også en virksomhed. Lad nu være med at gøre det mere indviklet end nødvendigt.
pæn gang vrøvl. Vi deler i høj grad op i virksomhed = personlig - enkeltmands og I/S - og selskaber som er selvstændige juridiske enheder - og fælles betegnelse er firma om du vil

En virksomhed vil generelt i alm dansk sprog betyde personlig og det er jo ret vigtigt for trådstarter og andre at vide, at en virksomhed kan de ikke starte uden dansk statsborger, pas osv - men et selskab kan det -

Det gør en ret stor forskel - det er faktisk derfor det hedder enkeltmands virksomhed og anpart-selskab, aktie-selskab og iværksætter-selskab

Der er meget stor forskel på de to ting og man skal holde dem adskilt i svar da skat og hæftelse er vidt forskellig.

Han her http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikler/34/vaelg-virksomhed-eller-selskab-md-omhu-945/ skriver i øvrigt meget godt også om hvad man kan tænke på når man skal vælge virksomhed eller selskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det gør en ret stor forskel - det er faktisk derfor det hedder enkeltmands virksomhed og anpart-selskab, aktie-selskab og iværksætter-selskab

Ja overstående er korrekt. Men prøver du at fortælle mig at jeg ikke driver virksomhed hvis jeg er registreret med ApS 

Selvfølgelig gør jeg det for ordet at drive virksomhed dækker over alle registreringsformer i det danske sprog selv om det rent juridisk kun dækker over enkelte registreringsformer.

Lad den nu bare ligge og lev med at ikke alle baserer deres sprog på juridiske koncepter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg beder bare om at svaret til trådstarter og andre der siden læser det er let at forstå - og der er altså forskel på begrebet virksomhed og selskab uanset du er enig eller ej - du driver selskab med et ApS 

Hvis man skal ud i det du skrev, at at alle kan stifte virksomhed generelt uden dansk statsborgerskab og uden dansk pas og bopæl så kan det ses af mennesker fra alle lande i evighed på nettet - og dermed kan en fra mexico tro, at han lige kan stifte dansk virksomhed. Det kan han ikke, han kan ha et selskab

EU borgere har bedre mulighed for OK hvis de er i Danmark - folk i øvrigt meget dårlige muligheder for virksomhed i DK - du vil se at kravene er ret store

  1. der er særlige danske erhvervsinteresser i, at du etablerer virksomheden i Danmark (se eksempler herunder)
  2. der er tilstrækkeligt økonomisk grundlag for drift af virksomheden
  3. du er i Danmark, når du etablerer og driver virksomheden - din tilstedeværelse skal også være nødvendig for driften af virksomheden
Disse krav gælder ikke for at eje et selskab registreret i Danmark :)  Lad den bare ligge - vi skal jo ikke være enige, og trådstarter som er dansk kan givet få OK til virksomhed ved den danske tilknytning fremover som jeg også skrev fra start

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)