Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS notifikation Woocommerce

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ved at bygge en e-butik med woocommerce, og vil sende en SMS-notifikation til kunden efter gennemført ordrer. Jeg har installeret Twilio SMS Notifications fra Woothemes, som skal køre afhængigt af en aftale som man køber hos Twilio. Aftalen med Twilio har jeg ikke købt endnu. Når jeg googler twilio kommer der stort set ingen danske resultater, så derfor bliver jeg lidt skeptisk. Ja- jeg var alt for hurtig til at købe pluginnet - burde selvfølgelig først have undersøgt det.

Her kommer mine spørgsmål:

1. Hvad kender I til Twilio?

2. Hvad bruges feltet ´telefon´til på kassesiden i woocommerce?

3. Hvad gør andre e-butikker med SMS-notifikationer?

Venlig hilsen Martin Østerlid

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Er du blevet klogere??

Jeg er lidt i samme situation... der er store problemer med at flere email udbydere blokerer eller det havner i spam filter. Derfor tænker jeg at sende sms også.

Gode hilsner Kim

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Twilio er en udbyder, som jeg har afprøvet. De leverer SMS'er og opkald og jeg er generelt (som udvikler) rigtig glad for deres API.

Umiddelbart ville jeg da mene at feltet telefon bruges til at skrive telefonnummeret hvor der sendes en SMS til, men jeg kan tage fejl hvis WooThemes har kodet det på en anden måde.

Der findes flere andre løsninger. Så vidt jeg er orienteret er Twilio klart den billigste løsning. De har også en fantastisk API som sagt. Den eneste ting jeg kan finde dårligt med dem er, at det ikke er muligt at portere numre til og fra dem, og man kan ikke modtage SMS'er fra telefoner endnu - i Danmark.

Hvis man kunne få løst de 2 problemstillinger ville man essentielt kunne lave den ultimative løsning, hvor man samlede udsendelse af SMS'er, modtagelse af SMS'er (eventuelt ind i et ticket-system), samt håndtering af opkald. Og det var bare sådan lige top of mind - man kan sagtens finde på mange flere ting der også er smarte. Her tænker jeg f.eks. at man kunne bruge deres speech-to-text og text-to-speech API.

Kim, emails der lander i Spam kan jo være pga. mange ting. Hvis du skriver til Serverfruit kan jeg godt prøve at tage et kig på din hjemmeside Angstekspert.dk og se om der er noget man kan gøre for at forbedre andelen af mails der bliver leveret (det kan man helt sikkert). Selvfølgelig uforpligtigende.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Tak for dine ord :)

Og tak for dit tilbud, men jeg har opgivet det med mail. Det er mig en evindelig plage at email enten ikke bliver leveret eller havner i spamfilter.

Når jeg udsender fra mailchimp... havner 1/3 i spam eller når aldrig frem.. når jeg udsender fra mit eget domæne via wordpress (nye køb mv.).. så er der også en vis procent del der ikke når frem.

Det går bare ikke. Ikke at kunne tale med sine kunder og ikke vide om de hører en. Der går ikke.

Eneste automatiserede løsning jeg ser for mig, er at sende på mail og sms - så får modtageren det de skal have.

Mailplatform.dk siger de er gode, så dem er jeg gået i gang med at teste. De har også en sms løsning samtidigt. Spørgsmålet er så hvor meget de kombinerede email/sms løsning taler med andre systemer (wordpress, woocomerece i mit tilfælde).

Kan mailplatform ikke fungere som wordpress udsender, så må jeg prøve "Twilio"

Obs! Når jeg sender fra www.surveymonkey.com går alle email igennem.

Gode hilsner Kim

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim, jeg så lige hurtigt et par ting igennem. For det første er du hostet hos Digital Ocean, men har ikke fået dem til at sætte en PTR (rDNS) record på din IP. Du skal sætte den til f.eks. www.angstekspert.dk - på den måde vil de matche begge veje, og emails burde gå igennem.

Jeg kan også se du har sat SPF records op hvor du har inkluderet Google, men f.eks. ikke mailchimp.

Det var bare et par ting jeg sådan lige fandt ud af på et par minutter.

Jeg kender desværre ikke til mailplatform.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det du taler om siger mig ikke det store.

Dns er ikke sat hos DO men gratis dns, måske det forklarer det med PTR?

Google er inkluderet fordi der har jeg min mail og http går som du skriver til DO - styret via gratis dns.

Mailchimp har ikke sagt noget med der skal stå en cname i dns, når jeg brug mailchimp, så er det via deres domæne... altså formoder jeg det er mailchimps domæne der laver kludder i det når de sender min mine vegne.

Når jeg sender almindelig mail fra min egen mailserver på DO via gratisdns, så er der ingen problemer. Det er så snart andre sender på mine vegne (mailchimp og wordpress)

Måske er der nogle ing jeg har misforstået?

Gh Kim 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fik jeg kigger lidt nærmere på tingene.... SPF har jeg nu lavet for mailchimp også.. og tester det så af og ser hvordan det går.

PTR.. skal det ændres på digital ocean eller gratisdns??

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)