Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bil og papegøje

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis jeg køber en bil til virksomheden, kan jeg så købe den før skat?
Kan jeg derefter så komme papegøjeplader på, betale papegøjeafgift og bruge den privat og arb?

Og skal man så trække benzin udgifterne fra i virksomheden eller statens kilometer takst? Kilometer takst gælder vel kun 100% private biler.

Hovedsageligt vil jeg bruge den på arbejde, men kunne forestille mig at jeg ikke kan lade værre med at køre lidt privat også.

Tak




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve papegøjeplade regler kan andre forklare bedre - med afgift osv, men ja man kan ikke kombinere statens takst med en bil firmaet ejer

Jeg forstår det som, at du vil købe den på papegøjeplader i virksomheden og så vil du høre om det er før skat. Til det kan svares, at hvis den koster under 12.600 ialt så kan den straksafskrives skattemæssigt, ellers skal den afskrives med 25% om året indtil samlede skattemæssige afskrivninger er under 12.600 (i 2014 tal)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste råd er at få lavet en beregning på hvad der bedst kan svare sig. Køber virksomheden bilen og stiller den til din rådighed skal du betale skat af fri bil. Her er der et relativt høj mindstebeløb, du skal betale skat af.

Alt afhængig af prisen på bilen, kan det ofte svare sig at købe den privat også bruge den virksomhedsmæssigt, vha. km-penge, men det er meget forskelligt fra situation til situation.

Uanset hvad, er det noget bøvl af kombinerer privat og firma-bil....

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)