Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering på kunst side

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal gribe SEO an på en kunst side, som jeg er ved at lave for min bedre halvdel. 

Der er to kategorisider med henholdsvis akrylmalerier og akvarelmalerier. For hvert kunstværk har jeg tænkt at lave en meta title lig denne: [værkets navn] | Find flere [kategori] på www.kamillaruus.dk.

Nu er jeg kommet i tvivl, om jeg skal være endnu mere specifik for hvert kunstværks meta title? Eksempelvis: [kategori] | Påfugle maleri af Kamilla Ruus | Køb maleriet online.

Det skal siges, at der vil ikke stå særlig meget tekst på disse sider men en ganske kort beskrivelse af kunstværket.

Jeg har også overvejet istedet at holde fast i den første meta title og så lave landingssider på bloggen, som linker til et eller flere værker alt efter om de kan grupperes på en fornuftig måde. Eksempelvis har hun lavet en serie med pandaer som kunne indgå i et blog indlæg med en meta title opbygget som version 2 eller lignende.

Hvad vil I foreslå?

Med venlig hilsen

Morten

Alt Om Basketball får du basket nyheder om: Tøj, Sko, Bolde, Træning og Guides

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Det er vigtigt, at det er dine kategorier, der kommer til at ranke på de lidt bredere søgeord og så skal produktsiderne fungere som landingssider for mere specifikke søgeord. Hvis du starter titlerne på kategorierne og produktsiderne med det samme, så ligger de og konkurrerer mod hinanden og det er ikke godt. Så du skal holde fast i den første titel, men forsøge at variere dem lidt mere fra produkt til produkt, så de ikke kommer til at ligne hinanden for meget. Husk også at putte søgeord som f.eks. maleri ind i produkttitlerne, så du får trafik ind på "panda maleri" og ikke kun "panda".

Forsøg også at lave titlerne mere flydende uden brug af mere end ét: "|" eller "-". Ellers virker de nemt lidt mekaniske.

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for dit fine svar.

Jeg vil helt sikkert prøve at indarbejde nogle mere produkt specifikke seo titler og seo beskrivelser. Jeg har allerede forsøgt at gøre det med panda maleriet. Den kom til at se sådan her ud:

Panda maleri med dyr på gul baggrund til salg - Kamilla Ruus

På kategorierne har jeg en udfordring, for det tema jeg benyttet understøtter ikke tekst på kategorisiderne. Desværre er jeg ikke en ørn til kodning, for det kunne have været rart med et par linjers tekst om hver kategori.

Mvh.

Morten

Alt Om Basketball får du basket nyheder om: Tøj, Sko, Bolde, Træning og Guides

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)